Volg hier het doen en laten van twitterende Nederlandse europarlementariƫrs!
Lucas Hartong di 16 aug 2011, 11:50
Wim Kortenoeven stelt vragen over Asia Bibi: http://t.co/ju0tJqr Uitstekende aktie van collega's Den Haag. Bizar dat zij nog niet vrij is!
Sophie in 't Veld (D66) di 16 aug 2011, 11:26
@pvanderlichte mail in goede orde ontvangen. Antw zsm
Sophie in 't Veld (D66) di 16 aug 2011, 11:07
My speech at World Humanist Congress Oslo on the EU, humanism and conflict prevention http://t.co/GM94C3r #humanist2011
Sophie in 't Veld (D66) di 16 aug 2011, 11:02
Lees hier de speech van Sophie in 't Veld bij het Wereld Humanisten Congres in Oslo. http://t.co/kMdt38B
Sophie in 't Veld (D66) di 16 aug 2011, 10:46
D66 Europa - Sophie in 't Veld wint International Humanist Award 2011 http://t.co/paURiMk
Corien Wortmann di 16 aug 2011, 10:39
Dag goed begonnen met 'rondje Oudlonden'= rondje #hardlopen in't Zeister bos. Binnen t uur #nietslecht. Straks kamerdebat volgen #eurocrisis
Sophie in 't Veld (D66) di 16 aug 2011, 10:33
@Fenebrae driewerf ja!
Dennis de Jong di 16 aug 2011, 09:42
Eerste dag in Brussel: met deel van het team gaan we weer vanuit ons kantoor aan de slag.
Sophie in 't Veld (D66) di 16 aug 2011, 09:32
@paultox *grinnik*, misschien geen slecht idee :)
Marietje Schaake di 16 aug 2011, 09:11
@loekessers Voor t geval je t niet gemrkt hebt :((
Wim van de Camp di 16 aug 2011, 08:29
Wakker geworden in Vroomshoop. Licht bewolkt en droog. Zo meteen via Vilsteren/ Zwolle terug naar Den Haag. Mooi ritje voor de R 1.
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 23:45
@kleisjager idd, ook tamelijk onzinnige analyse. Sur ce: twexit. Morgen vroeg op.
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 23:32
@BoukeD misschien een heel klein beetje duidelijk uit eerdere tweets. Maar zal het voortaan simpel houden, voor de zekerheid :)
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 23:30
@kleisjager nog niet gelezen, maar ik heb wel een beeld....is het andere, onproductieve uiterste
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 23:23
@kleisjager van toepassing zijn.
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 23:22
@kleisjager volgens C was dit allemaal een teken van moral collapse. Misschien waar. Of niet. Maar ieg kan dat dus op allerlei wangedrag 1/2
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 23:20
@kleisjager precies, helemaal mee eens. Maar C maakte er een heel ander verhaal van. Dat was mijn irritatie
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 23:18
@kleisjager en hoe zit het met de moral collapse?
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 23:16
@BoukeD maybe, maybe not. In elk geval kennelijk niet geeigend voor een tweet.
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 23:09
@kleisjager tuurlijk is dat essentieel, maar niet het enige
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 23:08
@kleisjager De daden zijn niet hetzelfde (zoals ik al zei), maar de ene gewetenloze wandaad is niet moreel beter dan de andere.
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 22:50
@kleisjager zie overigens mijn eerdere tweets laatste half uur voor andere vb
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 22:49
@kleisjager is geen vergelijking. Punt was C's oordeel over zulk wangedrag
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 22:40
@kelvindv ha ha, dan zijn we eruit :)
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 22:39
@johanschaap weet ik niet. Volgens mij wordt dat zo'n beetje door elke generatie geroepen. Misschien is het nu wel waar. Time will tell
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 22:38
@kleisjager is ook zo, maar waarom geldt dat niet voor andere vormen van ernstig wangedrag met (fysieke) schade voor anderen?
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 22:35
@kelvindv nee, check de voorgaande tweets
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 22:34
@johanschaap overigens: martelen is niet "helaas", maar gewoon een misdaad
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 22:34
@johanschaap schade voor anderen, soms dodelijke slachtoffers.
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 22:33
@johanschaap of bijv dumpen van giftig afval in 3e wereldlanden. Zo zijn er nog talloze voorbeelden van gewetenloos gedrag, met grote 1/2
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 22:31
@kleisjager wangedrag met schade voor anderen, en 2) C had al lang geleden een gezins-agenda. Die kan hij nu weer uit de la halen
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 22:30
@kleisjager het is genuanceerder: zeer zeker speelt dat een rol. Maar 1) waarom geldt dat niet bij allerlei andere vormen v schandelijk 1/2
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 22:29
@johanschaap voor alle duidelijkheid: de plunderaars moeten vanzelfsprekend bestraft worden. Geen discussie
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 22:29
@johanschaap ander voorbeeld: bewuste schending v mensenrechten in strijd tegen terreur blijft ook onbestraft. Is dat geen "moral collapse"?
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 22:26
@johanschaap Lijkt me een beetje erg rooskleurige analyse. Het kennen van de risico's hoort toch bij deskundigheid?
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 22:25
@Hassnae da's waar (of in elk geval: dat verneem ik uit de media)
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 22:24
@MFJLBeuzel interessante analyse. Kan je dat toelichten? Met inhoudelijke argumenten? En wat voor reactie verwacht je van me?
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 22:23
@johanschaap goed in hun vak? De resultaten zeggen iets anders! Ze waren roekeloos, namen onverantwoorde risico's
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 22:20
@johanschaap hmmm...als ze echt geen idee hadden wat ze deden, vraag je je af waarom ze op die plek zaten
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 22:19
@johanschaap dat zei ik dus niet.
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 22:19
@johanschaap nog een overeenkomst: in beide gevallen grote economische schade berokkend aan anderen, gewetenloos
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 22:18
@johanschaap tnx :). Tuurlijk zijn de situaties niet identiek, maar we kunnen ons wel degelijk vragen stellen ovr versch reactie/beoordeling
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 22:15
@johanschaap okay okay, ik zal voortaan metaforen, ironie en overdrachtelijk taalgebruik vermijden :)
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 22:14
@kleisjager nee, maar wel heel erg veel andere ellende. Zoals wereldwijde crisis, banenverlies, enz
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 22:14
@HenkStrating "zelfverrijkers" kan je toch ook vragen stellen
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 22:13
@HenkStrating nee, maar Cameron heeft wel erg oppostunistisch zijn oude gezinsagenda tevoorschijn gehaald. Over de moraal van veel 1/2
Sophie in 't Veld (D66) ma 15 aug 2011, 22:11
@Mariskaax ik dacht dat dat al rond was?