EUtweets - zoeken

Doorzoek de tweets van de parlementariërs

35528 tweets gevonden.

avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) za 9 okt 2021, 11:01

@leender90138648 Overigens ben ik het met u eens dat het van een bedenkelijk niveau is maar daar valt helaas niet aan te ontkomen. Het hele onderwerp ruikt naar.. maar ja. Er zijn maar enkelen niet te bekakt om in de stront te roeren…

avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) za 9 okt 2021, 10:55

@woukevscherrenb Is dat niet een beetje overdreven? Met korte rokjes wordt iedereen sowieso op straat genoeg geconfronteerd en voor de dinosauriërs is het nooit te laat…

avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) za 9 okt 2021, 10:50

@leender90138648 Tafel nooit te zwaar. Geef te veel om mijn gezondheid. Verwachtte wel wat verontwaardigde reacties. Ben benieuwd: wat klopt er eventueel niet?

avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) za 9 okt 2021, 09:59

@ChrisAalberts Klopt. En dat is altijd maar een klein percentage geweest. Een rol in de kudde die niet voor iedereen is weggelegd.

avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) za 9 okt 2021, 09:53

“ Want anders zou het niet goed aflopen met de samenwerking tussen het CDA en de VVD [van premier Rutte].” Seksschandaal Nederland: parlementariër de mond gesnoerd | UITPERS De moeite van het lezen waard. Vooral voor diegene die kritiek hebben op Polen. uitpers.be/seksschandaal-…

avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) za 9 okt 2021, 09:38

@nrc We zijn dieren. Dat willen we eigenlijk niet weten maar het is wel zo.

avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) za 9 okt 2021, 09:25

@HannReformed Ik was afgeleid door de gascrisis..sorry niet gezien.

avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) vr 8 okt 2021, 23:29

@PietervVol De advocaat wordt betaald door de verdachte. Dus onafhankelijk is ie niet.

avatar

Esther de Lange (CDA) vr 8 okt 2021, 18:20

Dat is al niet fraai, maar @FD_Nieuws meldde afgelopen oktober dat flitshandelaren bij @euronext ook nog eens profiteerden van een loophole waardoor zij eerder informatie kregen dan anderen. ➡️ fd.nl/beurs/1358641/…

in reply to avatar

Esther de Lange (CDA) vr 8 okt 2021, 18:20

Dit is dermate lucratief dat flitshandelaren EUR 5 miljoen over hadden voor een oude Belgische radiomast om 0,000005 seconde sneller te kunnen handelen. @arjenlubach stelde dat dit niet verboden is, maar wel schadelijk voor andere beleggers zoals pensioenfondsen.

avatar

Esther de Lange (CDA) vr 8 okt 2021, 18:20

Naar aanleiding van de FD-onthulling heb ik de @EU_Commission gevraagd of dit legaal is. De Commissie reageerde dat deze loophole niet expliciet verboden is maar dat markttoezichthouder @ESMAComms moest uitzoeken of een dergelijk verbod wenselijk is: europarl.europa.eu/doceo/d­ocument…­

in reply to avatar

Esther de Lange (CDA) vr 8 okt 2021, 18:20

Dit zit zo: bij een transactie stroomt er informatie tussen de handelende partijen (private feed) en richting de rest van de markt (public feed). Bij Euronext kreeg 80% van de tijd de private feed voorrang, waar flitshandelaren bewust gebruik van maakten.

avatar

Esther de Lange (CDA) vr 8 okt 2021, 18:20

Dit is dermate lucratief dat flitshandelaren EUR 5 miljoen over hadden voor een oude Belgische radiomast om 0,000005 seconde sneller te kunnen handelen. @arjenlubach stelde dat dit niet verboden is, maar wel schadelijk voor andere beleggers zoals pensioenfondsen.

in reply to avatar

Esther de Lange (CDA) vr 8 okt 2021, 18:20

videoVorig jaar berichtte @zondagmetlubach over het werk van flitshandelaren. Zij doen er alles aan om zo snel mogelijk te handelen op de beurs en pakken daarmee kleine marges op aankopen van andere partijen: youtube.com/watch?v=i8F9Jl­…­

avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) vr 8 okt 2021, 17:25

@trouwschmidt Ik heb niet de indruk dat het de goede kant op gaat. Helpen die maatregelen wel? En in welke regio loopt die R waarde op?

avatar

Esther de Lange (CDA) vr 8 okt 2021, 16:47

Een "top"-week, met De Lange Week dit keer niet vanuit Brussel of Straatsburg maar uit het verre Slovenië. Waarom? Dat leg ik uit in de vlog van deze week.

avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) vr 8 okt 2021, 16:19

@veen_els Hi Els, in Brussel worden door de grote fracties lijsten opgesteld waarop staat hoe het parlementslid moet stemmen. Je kunt afwijken maar de kans is groot dat je dan de volgende keer niet meer op de lijst komt. Feitelijk is het dus een handjevol mensen dat de koers bepaalt.

avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) vr 8 okt 2021, 13:51

@trouw Kan deze man niet gewoon weggestuurd worden? Je maakt mij toch niet wijs dat de Tweede Kamer deze man zelf zouden aanstellen als ze erover zouden gaan? CDA lever iemand anders!!

avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) vr 8 okt 2021, 12:27

@SpaceKwest @nrc Denk dat online aanvragen beter werkt. Snelle afhandeling en pas toegang tot EU met geldige papieren. Want Duitsland en België vangen ze voor ons niet op.

avatar

Agnes Jongerius (PvdA) vr 8 okt 2021, 12:12

👉 Bovendien moet een toezichtsorgaan sancties en boetes kunnen opleggen wanneer het mis gaat. Het kan niet de taak zijn van een individu om bij discriminatie naar de rechter te moeten stappen. 8/11

in reply to avatar

Agnes Jongerius (PvdA) vr 8 okt 2021, 12:12

👉 Het huidige voorstel zal werknemers gaan vergelijken die werk doen van gelijke waarde. Hier bepaalt de werkgever eenzijdig welk werk van gelijke waarde is. Dat is niet ok. Vakbonden moeten inspraak hebben in dit proces. 7/11

avatar

Agnes Jongerius (PvdA) vr 8 okt 2021, 12:12

👉 Die boete moet gaan naar de Raad van Bestuur van het bedrijf of de organisatie die zich niet aan de wet houdt. Zij moeten de financiële verantwoordelijkheid dragen. 9/11

in reply to avatar

Agnes Jongerius (PvdA) vr 8 okt 2021, 12:12

👉 Bovendien moet een toezichtsorgaan sancties en boetes kunnen opleggen wanneer het mis gaat. Het kan niet de taak zijn van een individu om bij discriminatie naar de rechter te moeten stappen. 8/11

avatar

Agnes Jongerius (PvdA) vr 8 okt 2021, 12:12

Door als maatschappij de verantwoordelijkheid op te pakken, maken we van de loonkloof niet langer een individueel probleem. Gedegen Europese wetgeving over loontransparantie kan de geheimzinnigheid en gêne rondom onze salarissen doen verdwijnen en de loonkloof dichten. 10/11

in reply to avatar

Agnes Jongerius (PvdA) vr 8 okt 2021, 12:12

👉 Die boete moet gaan naar de Raad van Bestuur van het bedrijf of de organisatie die zich niet aan de wet houdt. Zij moeten de financiële verantwoordelijkheid dragen. 9/11

avatar

Agnes Jongerius (PvdA) vr 8 okt 2021, 12:12

👉 Het huidige voorstel zal werknemers gaan vergelijken die werk doen van gelijke waarde. Hier bepaalt de werkgever eenzijdig welk werk van gelijke waarde is. Dat is niet ok. Vakbonden moeten inspraak hebben in dit proces. 7/11

in reply to avatar

Agnes Jongerius (PvdA) vr 8 okt 2021, 12:12

👉 De drempel van verplicht rapporteren ligt nu op werkplekken met meer dan 250 werknemers. Die drempel moet drastisch omlaag. We dekken nu slechts 35% van de arbeidsmarkt. Alle werkgevers zouden verplicht moeten rapporteren. 6/11

avatar

Agnes Jongerius (PvdA) vr 8 okt 2021, 12:12

Om tot gelijkwaardigheid te komen, moeten we durven praten over ons loon, en daar komt het principe van loontransparantie kijken. De @EU_Commission deed een voorstel, maar gaat niet ver genoeg. Dit moet volgens ons anders: 4/11

in reply to avatar

Agnes Jongerius (PvdA) vr 8 okt 2021, 12:12

We praten in Nederland, maar ook in de rest van Europa liever over seks, dan over ons loon. Een groot probleem, want de loonkloof tussen mannen en vrouwen bedraagt in Europa zo’n 14% en de pensioenkloof zelfs ruim 33%. Dat is gigantisch. 3/11

avatar

Agnes Jongerius (PvdA) vr 8 okt 2021, 12:12

👉 De jaarlijkse openbare rapportage moet voor alle werkgevers verplicht worden. Niet alleen op het moment dat de loonkloof meer dan 5% bedraagt, elk procentpunt is er een te veel. 5/11

in reply to avatar

Agnes Jongerius (PvdA) vr 8 okt 2021, 12:12

Om tot gelijkwaardigheid te komen, moeten we durven praten over ons loon, en daar komt het principe van loontransparantie kijken. De @EU_Commission deed een voorstel, maar gaat niet ver genoeg. Dit moet volgens ons anders: 4/11

avatar

Agnes Jongerius (PvdA) vr 8 okt 2021, 12:12

Een van de grootste fabeltjes rondom de loonkloof is dat het de schuld is van vrouwen zelf. ‘Vrouwen kunnen niet onderhandelen’, of ‘vrouwen zijn niet ambitieus’, hoor je dan soms. De loonkloof is echter geen individueel, maar een maatschappelijk probleem. 2/11

in reply to avatar

Agnes Jongerius (PvdA) vr 8 okt 2021, 12:12

De #loonkloof is een hardnekkig probleem. Vandaag dien ik samen met collega @Vera_Tax maar liefst 120 amendementen in ter verbetering van het voorstel van de @EU_Commission over #loontransparantie - een belangrijk instrument om de kloof te dichten, ik leg je uit waarom. 1/11

avatar

Kim van Sparrentak (GroenLinks) vr 8 okt 2021, 10:43

Sociale media bepalen nu zelf of iets wel of niet online blijft staan en op meldingen wordt vaak laat of niet gereageerd.

Maar ook de autoriteiten doen nog veel te weinig. Degenen die het overkomt staan dus met lege handen. Dit moet anders. (2/3)

in reply to avatar

Kim van Sparrentak (GroenLinks) vr 8 okt 2021, 10:42

videoUit onderzoek blijkt dat het overgrote deel van de haatberichten online aan vrouwen zijn gericht. Veel vrouwen trekken zich daardoor terug uit het publieke debat. Dit kan zo niet langer.

📢 Daarom komen we in actie tegen online vrouwenhaat! 🧵 (1/3)

youtube.com/watch?v=7IC1iA…

avatar

Kim van Sparrentak (GroenLinks) vr 8 okt 2021, 10:42

videoUit onderzoek blijkt dat het overgrote deel van de haatberichten online aan vrouwen zijn gericht. Veel vrouwen trekken zich daardoor terug uit het publieke debat. Dit kan zo niet langer.

📢 Daarom komen we in actie tegen online vrouwenhaat! 🧵 (1/3)

youtube.com/watch?v=7IC1iA…

avatar

Jeroen Lenaers (CDA) vr 8 okt 2021, 09:25

@leo56632 @irEnriqueCortes Niet mijn quote, beste Leo, en ook niet van het @cdavandaag. Je kritiek is van harte welkom, maar dan wel graag op de dingen die ik wél gezegd heb!

avatar

Jeroen Lenaers (CDA) vr 8 okt 2021, 09:24

@CDoncorleone @irEnriqueCortes Niet mijn quote, beste Carlo, en ook niet van het @cdavandaag. Je kritiek is van harte welkom, maar dan wel graag op de dingen die ik wél gezegd heb!

avatar

Jeroen Lenaers (CDA) vr 8 okt 2021, 09:24

@Lilylilajo @irEnriqueCortes @jeroenlenaers @cdavandaag Niet mijn quote, beste Lily, en ook niet van het @cdavandaag. Je kritiek is van harte welkom, maar dan wel graag op de dingen die ik wél gezegd heb!

avatar

Jeroen Lenaers (CDA) vr 8 okt 2021, 09:24

@RonaldOverbosch @irEnriqueCortes Niet mijn quote, beste Ronald, en ook niet van het @cdavandaag. Je kritiek is van harte welkom, maar dan wel graag op de dingen die ik wél gezegd heb!

avatar

Jeroen Lenaers (CDA) vr 8 okt 2021, 09:23

@blauw1946 @irEnriqueCortes Niet mijn quote, beste Hercules, en ook niet van het @cdavandaag. Je kritiek is van harte welkom, maar dan wel graag op de dingen die ik wél gezegd heb!

avatar

Jeroen Lenaers (CDA) vr 8 okt 2021, 09:23

@GerhardVerwox @irEnriqueCortes @cdavandaag Niet mijn quote, beste Gerhard, en ook niet van het @cdavandaag. Je kritiek is van harte welkom, maar dan wel graag op de dingen die ik wél gezegd heb!

avatar

Jeroen Lenaers (CDA) vr 8 okt 2021, 09:22

@fotosigi @irEnriqueCortes Niet mijn quote, beste Sigrid, en ook niet van het @cdavandaag. Je kritiek is van harte welkom, maar dan wel graag op de dingen die ik wél gezegd heb!

avatar

Jeroen Lenaers (CDA) vr 8 okt 2021, 09:22

@AdCommon1 @irEnriqueCortes @cdavandaag Niet mijn quote, beste dr. Puppy, en ook niet van het @cdavandaag. Je kritiek is van harte welkom, maar dan wel graag op de dingen die ik wél gezegd heb!

avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) vr 8 okt 2021, 08:24

@AhmedAarad @Npmva Volgens de EU-Verdragen kan de Commissie juridische stappen ondernemen (een "inbreukprocedure") tegen een EU-land dat de EU-wetgeving niet naar behoren toepast. De Commissie kan de zaak ook aanhangig maken bij het Hof van Justitie. Die dus.

avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) vr 8 okt 2021, 07:24

“We kunnen het ons niet permitteren twintig jaar te investeren in een oplossing waarvan de uitkomst ongewis is. Kernenergie is onwenselijk.” Aldus Els Groen. Maar kernenergie Is juist een van de zekerste vormen van energie. Met het minste CO2- uitstoot.

in reply to avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) vr 8 okt 2021, 07:21

Zou Els Groen ooit van de wet van Ohm hebben gehoord? “Als we mensen naar de maan kunnen brengen, moet het ook mogelijk zijn stroom van de Sahara naar Nederland te vervoeren. “ aldus Els Groen EU parlement | Gedeeld artikel van de Volkskrant digitalekrant.volkskrant.n­l/volkskrant/138…­

avatar

Jeroen Lenaers (CDA) vr 8 okt 2021, 07:18

BREEK: @nexitdenktank vindt dat @BorisJohnson niet genoeg moeite doet om #Brexit te laten slagen.

citeert avatar

Nexit Denktank do 7 okt 2021, 23:58

@jeroen_lenaers Ja, er zijn ook wel problemen, maar die zijn voor de korte termijn. Een land met bijna 70 miljoen inwoners kan echt wel weer vrachtwagenchauffeurs vinden, mits ze moeite doen. Noord-Ierland is voor de lange termijn, maar ik hoop dat je het eens bent dat vrede bovenaan staat.

avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) vr 8 okt 2021, 07:02

De gascrisis was te voorzien. Maar Bert Wagendorp voorzag hem iig niet. Een gascrisis raakt aan iets wezenlijks waar we niet zonder kunnen: warmte | Gedeeld artikel van de Volkskrant digitalekrant.volkskrant.n­l/volkskrant/138…­

avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) do 7 okt 2021, 21:42

@alonsoNRC Jazeker mooi land. Herken totaal niet de hel die u beschrijft. Volgende keer maar es afspreken als we er weer zijn? Lijkt me leuk plan.

avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) do 7 okt 2021, 21:17

@alonsoNRC Nee, ze zijn goed getraind om het armpje drukken lang vol te houden. Ze hebben geworsteld met twee zeer kwaadaardige regimes. Of ze ergens wel/geen raad mee weten laat ik voor uw rekening. Onderschat ze niet. Dat was de kern van de opmerking.

avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) do 7 okt 2021, 21:05

@tonvanhaperen Problemen oplossen? Nee daar zijn we niet van. We zijn meer van het maken. Het problemen maken wel te verstaan.

avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) do 7 okt 2021, 21:03

@alonsoNRC Onderschat de Polen niet. Ze hebben vele decennia ervaring hoe om te gaan met bureaucratische autoritaire regimes.

avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) do 7 okt 2021, 20:53

@LaLein_ De politici in de Europese instituties voeren zoveel veranderingen door, dat het systeem volslagen uit balans raakt. Dit komt niet goed.

in reply to avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) do 7 okt 2021, 20:51

@LaLein_ Die 15 miljard is peanuts. De ECB heeft de rente laag gehouden. De EU stimuleert de economie op grote schaal en de nationale overheden sluiten kolen-en kerncentrales. Dus schiet de energieprijs omhoog. Als je nog meer geld in het systeem gooit werkt dat als olie op het vuur.

avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) do 7 okt 2021, 18:56

@ChrisAalberts Er zitten in Brussel veel mensen die hun positie niet zomaar opgeven. Dit wordt een bikkelhard gevecht vrees ik.

avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) do 7 okt 2021, 18:34

@_huyzent @BNRdewereld @ajboekestijn @robdewijk Dat kan allemaal maar het kost veel geld en rendeert niet. De EU kibbelt overal over bovendien. Beter nationale gasreserves. Die hebben we btw. Maar dat mag niet uit de grond ( Wiebes).

avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) do 7 okt 2021, 18:28

@45maarten @BNRdewereld @ajboekestijn @robdewijk De overhaaste sluiting van kolen- en kerncentrales zijn strategische blunders. Temeer omdat CO2 uitstoot in de EU niet relevant is. Ondertussen worden grote stimuleringsprogramma’s en coronafondsen het systeem ingepompt dus raakt dit oververhit, gasprijs stijgt.

avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) do 7 okt 2021, 18:20

@trouwschmidt Tja ik ben geen jurist. Maar is het niet democratischer om van onder naar boven te werken. De wijziging van de grondwet is immers een veel democratischer proces in veel landen dan de totstandkoming van EU-recht. Ik ken de regel:internationaal gaat voor nationaal. Maar is dat ok?

avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) do 7 okt 2021, 17:59

@samiraraf @RenewEurope @nicustefanuta We zijn er tenslotte voor de mensen niet voor onze eigen hobbies. En begrijp me goed, ik ben niet tegen abortus. Wel tegen verspilling publiek geld.

in reply to avatar

Dorien Rookmaker (OA-NI) do 7 okt 2021, 17:57

@samiraraf @RenewEurope @nicustefanuta Uitgaande van de verklaring op het stembiljet: 705 leden lezen overleggen denken en stemmen 4 uur ( bescheiden inschatting) tegen €125 uur tarief. Dat is zeer voorzichtig zoals je weet… is €352.500 Dat hadden we anders kunnen besteden. Deze actie had geen enkele zin.

[1 - 50] ... [3801 - 3850] [3851 - 3900] [3901 - 3950] 3951 - 4000 [4001 - 4050] [4051 - 4100] [4101 - 4150] ... [ 35528 ] volgende >>>