EUtweets - zoeken

Doorzoek de tweets van de parlementariërs

35528 tweets gevonden.

avatar

Marietje Schaake do 22 aug 2013, 14:26

“@KustawBessems: Gewoon ervóór en erna. RT @NUnl 'Rusland zal homo's niet discrimineren tijdens Spelen': bit.ly/1d4P1hT

avatar

Wim van de Camp do 22 aug 2013, 11:10

@DanielvdVen Vrees dat de besluiteloosheid voortvloeit uit de machteloosheid. Omgekeerd kan ook. Maakt het dubbel triest. Niet te accepteren

avatar

Lambert van Nistelrooij do 22 aug 2013, 10:58

@RenePetersOss @hethooghuis oude liefde roest niet, belangrijke opleiding voor veel jongeren!

avatar

Judith Merkies do 22 aug 2013, 10:06

Tesla verslaat traditionele auto niet alleen in zuinigheid, maar ook in veiligheid: grist.org/news/tesla-mod…

avatar

Lucas Hartong wo 21 aug 2013, 21:41

Van Baalen(VVD): 'We denken natuurlijk hetzelfde als D66, maar dat zeggen we niet!' | dagelijksestandaard.nl: dagelijksestandaard.nl/2013/08/van-ba…

avatar

Lucas Hartong wo 21 aug 2013, 21:34

@Elsevierbrussel Volstrekt oncontroleerbaar waar geld terecht komt! EU Commissie komt ook niet over de brug met details. #grotefaal

avatar

Judith Sargentini wo 21 aug 2013, 20:18

Lidstaten EU besluiten geen wapens meer te leveren aan Egypte. Dat is niet een beetje te laat, dat is decennia te laat.

avatar

Dennis de Jong wo 21 aug 2013, 17:04

Op rtlnieuws.nl/editienl/de-ro… stelling dat door open grenzen einde komt aan louche praktijken. Is helaas niet zo - vraag maar aan de Polen in NL

avatar

Marije Cornelissen wo 21 aug 2013, 13:59

Typisch VVD: probleem creeeren, iemand anders de schuld geven, zo lang dat lukt het probleem niet oplossen. #armzalig #werklozendedupe

avatar

Judith Sargentini wo 21 aug 2013, 09:39

@sanne_tielemans wapens al helemaal niet. Vond uitspraak Timmermans vaag. Denk dat ie ook op doorvoer uit R'dam doelde.

avatar

Lambert van Nistelrooij di 20 aug 2013, 18:53

@AnnemiekeTraag boodschap verdient headline, .maar krijgt die niet. Met EU wordt decentraal NL banenmotor..Beter? positie innemen telt. #CDA

avatar

Lambert van Nistelrooij di 20 aug 2013, 18:49

@effechecken we moeten vooruit, ook met Europa. onszelf begraven in Nederland is niet mijn optie. Dank voor je constructieve opstelling.

avatar

Lambert van Nistelrooij di 20 aug 2013, 18:40

@effechecken hallo daar:Goed lezen, het Eur. Parl heeft er niet over gestemd. Wij controleren uitgaven van Eu Op de feiten blijven..Dank!

avatar

Marije Cornelissen di 20 aug 2013, 18:29

@koops66 Ja, daar heb je wel gelijk in. Maar in 698 woorden was meer uitleg daaromtrent helaas niet goed mogelijk.

avatar

Peter van Dalen (CU) di 20 aug 2013, 10:15

@JanineBontenbal Ik ben uiteraard niet de EU. Maar don't worry, hele kwestie zet ik uiteraard op de EP-agenda komende weken

avatar

Marije Cornelissen di 20 aug 2013, 09:25

@HildaPasschier Vrije verkeer werknemers is het probleem niet - vrij verkeer van diensten wel!!

avatar

Marije Cornelissen di 20 aug 2013, 09:17

@michielb Vandaag nog niet in het GroenLinks lijstje zie ik, ff checken nog? Groet! Marije

avatar

Wim van de Camp ma 19 aug 2013, 23:56

@Elsevierbrussel @LodewijkA Vrij verkeer van goederen, personen, diensten en kapitaal betekent niet dat we geen (aanvullende) regels stellen

avatar

Wim van de Camp ma 19 aug 2013, 23:52

@mennodebruyne @ajboekestijn @MeijerHerman Als SGP-er mag je mij niet in verleiding brengen, dat weet je! Oppositie voer je met de floret!

avatar

Wim van de Camp ma 19 aug 2013, 22:44

@beschuit_p Ik pieker er niet over! Ik reageer niet op anonieme tweets! Bent U van Bolletje of Verkade beschuit

avatar

Lambert van Nistelrooij ma 19 aug 2013, 22:33

@GerKoopmans buitenlandse werkers uit EU: grenzen sluiten niet helpt: betere handhaving en certificeren wel. Den Haag moet actiever #CDA

avatar

Marije Cornelissen ma 19 aug 2013, 13:02

@ericleltz Aanbieden van een zonnebril, een werknemer of een andere 'dienst', dat valt niet onder wet werknemers maar onder 'wet diensten'.

avatar

Marije Cornelissen ma 19 aug 2013, 12:02

Uitzendkrachten en zelfstandigen worden gezien als diensten. Niet als mensen. Goed voor werkgevers, funest voor andere EU en NLse werknemers

avatar

Marije Cornelissen ma 19 aug 2013, 12:01

Reacties in Volkskrant op Asscher missen the point: niet het vrij verkeer van werknemers is het probleem, het vrij verkeer van diensten wél.

avatar

Wim van de Camp zo 18 aug 2013, 12:58

Heel verstandige opmerking: vrij verkeer van personen, goederen, diensten en kapitaal betekent niet dat er geen controles nodig zijn!!

avatar

Marietje Schaake zo 18 aug 2013, 12:46

“@janeikelboom: 7 kerken in brand gestoken, maar wij zijn 1e TV ploeg die hier komt kijken. Zelfs EgyTV nam niet de moeite #Egypte #Minya

avatar

Wim van de Camp za 17 aug 2013, 23:26

Verstandige woorden van @GerKoopmans bij @hetoog over de EU arbeidsmigratie. Principes van het vrije verkeer niet ter discussie stellen!!

avatar

Marije Cornelissen za 17 aug 2013, 17:18

@JanvanRuiten @Borisham 'Volledig' zei ik niet, maar idd, vorig kabinet heeft flink bijgedragen en huidig doet te weinig om tij te keren.

avatar

Marije Cornelissen za 17 aug 2013, 17:01

@borisham Polen trad niet 'te snel' toe; (de) problemen met hen juist minder omdat zij wél mógen werken hier. Daarom is je analyse onjuist.

avatar

Marije Cornelissen za 17 aug 2013, 16:49

@Borisham heeft t niet begrepen: 'Toelating Roemenie/Bulgarije is veel te snel gegaan, geen 100% vrij verkeer. Niet aardig, wel verstandig'.

avatar

Wim van de Camp za 17 aug 2013, 15:05

@JHTerpstra Ik begrijp @LodewijkA heel goed. Om dit te bereiken moet je EU verdragen wijzigen. Waarom doen zij werk wat wij niet willen doen

avatar

Marije Cornelissen za 17 aug 2013, 15:02

@MartenBos @SipkeJanBousema Wel jammer dat ik dat nu weet! Niet verder vertellen voor de andere mensen! ;-)

avatar

Lambert van Nistelrooij za 17 aug 2013, 14:28

Arbeidsmigratie #EU groot goed. Nederland moet beter handhaven, niet alleen piepen nu het slecht gaat nos.nl/l/541199 Mee eens? #CDA

avatar

Marije Cornelissen za 17 aug 2013, 12:47

@Poelekes Dat niet alleen, de wetten laten uitbuiting van zelfstandigen en uitzendkrachten legaal toe. Die gaten moeten gedicht worden.

avatar

Marietje Schaake za 17 aug 2013, 11:31

@BakirLashkari @TROSNieuwsshow EU is 2,5 jaar bezig met nieuw beleid, maar Egyptische regeringen voldeden niet/nauwelijks aan voorwaarden

avatar

Marije Cornelissen za 17 aug 2013, 11:29

@EdgeOfEurope Precies. Idem in andere sectoren. In de Eemshaven worden duizenden EU werknemers uitgebuit - en komen NLers niet aan de slag.

avatar

Marije Cornelissen za 17 aug 2013, 11:19

Komst van Oost Europese werknemers is alleen een probleem als je het niet goed organiseert zodat ze uitgebuit en onder de prijs werken.

avatar

Thijs Berman za 17 aug 2013, 11:02

@janvos_pvda goede reis en laat je niet belazeren door ethiopische slimheid en economisch succes: wie kritiek uit krijgt er geen kans.

avatar

Marietje Schaake vr 16 aug 2013, 20:54

Ja, helaas, weinig mogelijkheden voor int. gemeenschap. Discussie nu vooral: 'stopzetten hulp of niet' #egypte @RGjournalist

avatar

Marietje Schaake vr 16 aug 2013, 20:12

?? “@edithbal: @ajboekestijn @MarietjeSchaake Hekje er omheen. Probleem opgelost. Verder niet tegen aan bemoeien.”

avatar

Marietje Schaake vr 16 aug 2013, 19:56

Zegt terecht dat wij op afstand het geweld niet kunnen stoppen, maar er wordt gekeken naar (weer) diplomatieke actie #Egypte @ajboekestijn

avatar

Judith Sargentini vr 16 aug 2013, 19:23

VK wil niet bij Schengen + referendum lidmaatschap EU. Maar ook dit: Cameron wil EU-waarnemers aan grens Gibraltar nu.nl/algemeen/35522…

avatar

Wim van de Camp vr 16 aug 2013, 16:29

Ik kon het niet laten: bij een blauw/witte motor hoort een blauw/wit pak. Maar waar vind je dat? @damenleathers in Breda. Gezellig mensen!

avatar

Marije Cornelissen vr 16 aug 2013, 14:06

@RoseHolsheimer: Weekendje zee met @MarijeC ... Dat zit er even niet in Rose ;-). Maar een middagje Blijburg wel!

avatar

Marije Cornelissen vr 16 aug 2013, 12:33

Ik zei het een jaar geleden al in het Parlement: de crisis los je niet op met bezuinigen alleen. Zie filmpje op marijeC.nl

avatar

Marije Cornelissen vr 16 aug 2013, 08:20

724.000 gezinnen die in een huurwoning wonen kunnen niet rondkomem #trouw. Dat is 10% van alle huishoudens in nl. In Nederland.

avatar

Wim van de Camp do 15 aug 2013, 22:22

@EdwardDrogeham Stoer hé, een beetje anoniem twitteren! Durf je wel? Is je moeder niet thuis!

avatar

Wim van de Camp do 15 aug 2013, 22:15

@ad_de_boer Aha, een partner in de strijd!! Ik vrees van niet. Volgens mij wordt er ook aan de Heineken 33 cl flesjes "geknoeid'!

avatar

Judith Sargentini do 15 aug 2013, 20:10

@PieterOmtzigt @trias_politica @BasWiegmans onzin. Is al sinds december 2012 bevroren. Egypte kan niet voldoen aan de gestelde voorwaarden.

[1 - 50] ... [22501 - 22550] [22551 - 22600] [22601 - 22650] 22651 - 22700 [22701 - 22750] [22751 - 22800] [22801 - 22850] ... [ 35528 ] volgende >>>