EUtweets - zoeken

Doorzoek de tweets van de parlementariërs

35528 tweets gevonden.

avatar

Wim van de Camp Mon 1 Jul 2013, 08:46

De EU telt blijkbaar wel mee, anders worden we niet afgeluisterd! Hoe zit dat met NL: al 2 jaar geen ambassadeur van de VS in ons land?

avatar

Daniël van der Stoep Mon 1 Jul 2013, 00:44

@Sywert nee, EVRM gaat het ECJ niet over, want dat is de Gemeenschapsrechter. EHRM, gaat over human rights

avatar

Sophie in 't Veld (D66) Mon 1 Jul 2013, 00:44

@KeithWM gaat allemaal veranderen! Maar niet nu, want ik ga twexit. Zzz

avatar

Daniël van der Stoep Mon 1 Jul 2013, 00:40

@Sywert Nee natuurlijk niet, dat is mijn hele punt, andersom ook niet.je kan niet bij verdrag bepalen om lid te zijn van ander verdrag..

avatar

Sophie in 't Veld (D66) Mon 1 Jul 2013, 00:39

@KeithWM dat gebeur dus ook niet. Mensen kiezen zelf op wie ze stemmen

avatar

Daniël van der Stoep Mon 1 Jul 2013, 00:37

@Sywert Nee, Nee, Nee, want dan moet er toetreding zijn en die is er nog niet, juist om wat ik schets...#zucht

avatar

Sophie in 't Veld (D66) Mon 1 Jul 2013, 00:31

@KaasdeVies en die andere vraag begreep ik niet helemaal. Verwijst naar wat precies?

avatar

Sophie in 't Veld (D66) Mon 1 Jul 2013, 00:30

@KaasdeVies kan niet snel genoeg gaan! Daarom dus WEL vergezichten, grote stappen richting hervormd, democratisch, slagvaardig Europa

avatar

Sophie in 't Veld (D66) Mon 1 Jul 2013, 00:27

@KeithWM tuurlijk!Niet altijd op de juiste manier,maar er is nu wel momentum voor verandering. Moeten we wel grijpen. Geen pas op de plaats"

avatar

Daniël van der Stoep Mon 1 Jul 2013, 00:25

@Sywert een ad hominem is niet nodig, ik ben al 10 jaar met deze materie bezig. Als je het beter denkt te weten, check de feiten zelf.

avatar

Sophie in 't Veld (D66) Mon 1 Jul 2013, 00:21

@JannyAn @ivothijssen verschillen zijn niet probleem op zichzelf. Beter ze in democratie te overbruggen dan er oorlog om te voeren

avatar

Daniël van der Stoep Mon 1 Jul 2013, 00:19

@Sywert Kan, probleem met twee hoogste rechters bij verschillende gerechtshoven, dus daarom is het nog niet gebeurd

avatar

Sophie in 't Veld (D66) Mon 1 Jul 2013, 00:18

@KeithWM het feit dat we nu door turbulente periode gaan moet ons niet afleiden van lange termijn perspectief

avatar

Daniël van der Stoep Mon 1 Jul 2013, 00:16

@Sywert aghh, wat ben je vervelend, EU wil lid worden van EVRM, maar is nog niet gebeurd, want juridisch erg discutabel...

avatar

Daniël van der Stoep Mon 1 Jul 2013, 00:13

@Sywert de EU is nog geen lid van het EVRM en het EVRM is een verdrag van de Raad van Europa, niet de EU, echt lees je in..

avatar

Daniël van der Stoep Mon 1 Jul 2013, 00:00

@Sywert Absoluut niet en dat staat in alle EU-rapporten. Het is een van de meest corrupte landen in de Balkan!

avatar

Daniël van der Stoep Sun 30 Jun 2013, 23:35

Maar is geen grap hè, zodra ze lid zijn (Kroatië) staan ze DIRECT onder financieel toezicht, je verzint het niet... Nog 25 minuten

avatar

Sophie in 't Veld (D66) Sun 30 Jun 2013, 22:08

@wkoevoet dus de zaak ingrijpend hervormen. Niet weg met Europa, niet behoud huidig Europa, maar radicaal anders en beter Europa #D66

avatar

Sophie in 't Veld (D66) Sun 30 Jun 2013, 22:01

@wkoevoet ik deel veel vd frustratie over allerlei zaken die fout zijn. Maar niet kind met badwater weggooien. Europa juist beter maken!

avatar

Sophie in 't Veld (D66) Sun 30 Jun 2013, 21:32

@FrankAlserda daar is D66 dus ook niet voor, staat in zoveel woorden in blog

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) Sun 30 Jun 2013, 21:02

@laurapunt Dank! Ja; er gebeurt veel. Meerjarenbegroting valt tegen helaas. Modernisering is eruit, maar EP zal buigen. Groenen niet!

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) Sun 30 Jun 2013, 19:51

@Spacefly_46 En zullen we ook tegen deze begroting stemmen. Maar verder is onze visie op Eu ongetwijfeld niet de uwe: machtpakkenmeteuropa.nl

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) Sun 30 Jun 2013, 19:49

@Spacefly_46 tja, ik ben niet de verdediger van de EU. Over bankenunie en esm zeiden we dit al vorig jaar: europa.groenlinks.nl/node/85720

avatar

Sophie in 't Veld (D66) Sun 30 Jun 2013, 17:10

@Tubaljan @rvoijen @MartKok nee, niet vanwege je kritische vragen, maar vanwege je koffie-consumptie :)

avatar

Wim van de Camp Sun 30 Jun 2013, 17:02

Je weet dat je soms in vrienden teleurgesteld wordt, maar wat de VS nu doet, massaal de EU en haar burgers afluisteren kan echt niet. #PRISM

avatar

Sophie in 't Veld (D66) Sun 30 Jun 2013, 16:47

@joskoper 'k zou me niet in een wijnoorlog willen mengen (hoewel...bubbeltjeswijn :) maar ik meen dat dit al een oude discussie is.

avatar

Wim van de Camp Sun 30 Jun 2013, 16:09

@dingeri Legitieme vragen worden door mij altijd beantwoord! Echter niet de vragen waarin het antwoord al besloten ligt!

avatar

Thijs Berman Sun 30 Jun 2013, 15:23

@Tubaljan het is ook weekend. Morgen graag. Ik loop niet weg. Wel buiten!

avatar

Sophie in 't Veld (D66) Sun 30 Jun 2013, 15:04

@Tubaljan nee, daar maakik me niet druk over. Wel over het gebrek aan rechtsbescherming voor EU burgers. Elementair in rechtsstaat

avatar

Thijs Berman Sun 30 Jun 2013, 11:32

@aldarIT mij ook niet. Maar als afluisteren uitkomt is het altijd n crisisje in de relatie.

avatar

Thijs Berman Sun 30 Jun 2013, 11:31

@Edward_kok @JaapJansen je kunt ook voor n handelsverdrag zijn maar niet zoals voorgestekd door Barroso.

avatar

Thijs Berman Sun 30 Jun 2013, 10:08

@Edward_kok @JaapJansen stemgedrag kan ook signaal zijn: cultuur (film) beleid niet laten wegblazen in storm van vrijhandel.

avatar

Thijs Berman Sun 30 Jun 2013, 09:32

@dezaagerd @JaapJansen Der Spiegel is de bron (niet Guardian), zag geheime documenten in via Snowden.

avatar

Thijs Berman Sun 30 Jun 2013, 09:30

@ErikJonker @JaapJansen tuurlijk Erik. maar je hoeft er toch niet stilzwijgend aan voorbij te gaan als afluisteren bekend wordt?

avatar

Thijs Berman Sun 30 Jun 2013, 08:37

VS luistert EU diplomaten af. Zo kunnnen we niet onderhandelen over vrijhandelsakkoord. Onderbreken is logische stap.

avatar

Sophie in 't Veld (D66) Sun 30 Jun 2013, 00:35

@MarcodeBaar @MartKok @drsYell vinden jullie het heel erg als ik dit niet meer kan volgen?

avatar

Sophie in 't Veld (D66) Sun 30 Jun 2013, 00:03

@MarcodeBaar @drsYell we zijn groen en vooruitstrevend. Itt de groene maar-niet-erg-vooruitstrevende fractie

avatar

Sophie in 't Veld (D66) Sat 29 Jun 2013, 23:59

Irritant: #NSA kan op afstand alles volgen, maar ik kan buiten NL niet eens Avondetappe zien

avatar

Sophie in 't Veld (D66) Sat 29 Jun 2013, 23:43

@kaatje36 @Bas_Taart agree! Overigens is EU niet 1 instituut, npmaar samenspel van EP, Raad, Commissie, lidstaten, EcJ and orher actors

avatar

Sophie in 't Veld (D66) Sat 29 Jun 2013, 23:05

@koenrh ken niet alle details, maar het totaalplaatje is zeer verontrustend. Tijd dat er eindelijk eens antwoord komt op onze vragen

avatar

Peter van Dalen (CU) Sat 29 Jun 2013, 22:38

Ook al wordt je in #Pakistan vrijgesproken van blasfemie, dan nog ben je niet veilig. #Rimsha moest vluchten nrc.nl/nieuws/2013/06…

avatar

Sophie in 't Veld (D66) Sat 29 Jun 2013, 17:00

Whoa...“@maduc: Dit geloof je niet. Nog 13 km ”

[1 - 50] ... [22901 - 22950] [22951 - 23000] [23001 - 23050] 23051 - 23100 [23101 - 23150] [23151 - 23200] [23201 - 23250] ... [ 35528 ] volgende >>>