EUtweets - archief

Volg hier het doen en laten van twitterende Nederlandse europarlementariërs!

Archief

avatar

Sophie in 't Veld (D66) zo 5 jul 2015, 21:51

@shawnwdonnelly indeed there should be no taboos when discussing these matters!

avatar

Sophie in 't Veld (D66) zo 5 jul 2015, 21:49

@montferpolitiek @RogerVleugels dat is eenzijdig. Gr regering heeft wel degelijk verantwoordelijkheid

avatar

Sophie in 't Veld (D66) zo 5 jul 2015, 21:47

@JFN_12 Tsipras heeft sinds verkiezing kans gemist corruptie, inefficiente overheid, belastingvlucht, etc aan te pakken

avatar

Sophie in 't Veld (D66) zo 5 jul 2015, 21:46

@JFN_12 ben het niet met alle voorstellen eens, zeker niet. Maar hervormen is noodzakelijk, binnen of buiten Eurozone

avatar

Sophie in 't Veld (D66) zo 5 jul 2015, 21:45

@JFN_12 mis. Lees de voorstellen, er staat toch echt iets anders. Er is veel misinformatie verspreid

avatar

Sophie in 't Veld (D66) zo 5 jul 2015, 21:40

@JanuutGrunn van de politici die tegen elke prijs willen vasthouden aan huidige model?

avatar

Sophie in 't Veld (D66) zo 5 jul 2015, 21:39

@ArmEagle not the question where it lies, but about legitimacy, transparency, accountability, checks and balances. Absent now

avatar

Dennis de Jong zo 5 jul 2015, 21:39

Na het Griekse #OXI is het tijdperk Schulz als vz. #EP hopelijk voorbij. Weeklog: sp.nl/column/dennis-…

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) zo 5 jul 2015, 21:39

@WilbertVanBakel @mathijsbouman Zie wat ze bereid waren te accepteren. Deal is mogelijk. Politiek zijn de hordes het grootst

avatar

Sophie in 't Veld (D66) zo 5 jul 2015, 21:37

@RogerVleugels heb ik gedaan, van dichtbij. Juist daarom. Grieken verdienen beter.

avatar

Sophie in 't Veld (D66) zo 5 jul 2015, 21:36

@JFN_12 not really. Maar wel grondig hervormen van vermolmde economie en corrupte, inefficiente overheid. In belang van de Griekse mensen

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) zo 5 jul 2015, 21:36

@EdwardButter @groenlinks Mijn punt is dat Gexit niet een gevolg hoeft (!) te zijn. Als dat wel het geval is, is het een politieke keuze.

avatar

Sophie in 't Veld (D66) zo 5 jul 2015, 21:26

@RogerVleugels the problem itself is objectively speaking totally manageable. Polarisation and "who-blinks-first" politics the real obstacle

avatar

Wim van de Camp zo 5 jul 2015, 21:26

Er ontstaat soort sympathie met "Nee" van Grieken, maar denk ook aan vele andere Europeanen die dagelijks eindjes aan elkaar moeten knopen.

avatar

Sophie in 't Veld (D66) zo 5 jul 2015, 21:22

@JanuutGrunn je kan toch moeilijk volhouden dat het huidige model zo goed functioneert

avatar

Sophie in 't Veld (D66) zo 5 jul 2015, 21:21

@RogerVleugels one thing is clear: it is Tsipras' turn to present a proposal that is credible and acceptable to all sides

avatar

Sophie in 't Veld (D66) zo 5 jul 2015, 21:19

Regardless of outcome: it is clear the governance structures of the Eurozone are inadequate. Political union necessary

avatar

Sophie in 't Veld (D66) zo 5 jul 2015, 21:18

@jvwge @ALDEgroup one may be pleased or not, but it doesn't change the outcome

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) zo 5 jul 2015, 21:18

@mathijsbouman Ok; maar hun laatste rapport kan een politieke deal dichterbij brengen. Als de wil er is.

avatar

Sophie in 't Veld (D66) zo 5 jul 2015, 21:18

@RogerVleugels to the extent that it was unclear all along what exactly the Greek people were asked to vote on.

avatar

Sophie in 't Veld (D66) zo 5 jul 2015, 21:17

Need for economic reforms undiminished. Need for agreement equally undiminished.

avatar

Dennis de Jong zo 5 jul 2015, 21:13

Voor mijn volledige reactie op #OXI bij @BNR zie: bnr.nl/?service=playe…

avatar

Sophie in 't Veld (D66) zo 5 jul 2015, 21:13

Greek people voted clear NO. But a "No" is not exactly a clear mandate for Tsipras

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) zo 5 jul 2015, 21:13

Grieken zeggen nee tegen het bod van de Troika. Als gevolg een Grexit is, is dat een politieke keuze van onze 'leiders'. #notinmyname

avatar

Paul Tang (PvdA) zo 5 jul 2015, 21:03

Het nee mag en hoeft nog geen #grexit te betekenen paultang.pvda.nl/nee-onderhande…

avatar

Judith Sargentini zo 5 jul 2015, 20:54

Het klinkt haast verlekkerd : RT@BNR: Een Grexit is nu onvermijdelijk, zegt @hansvanbaalen #Greferendum

avatar

Paul Tang (PvdA) zo 5 jul 2015, 20:50

@Peter26061980 Dat begrijp ik. Maar waar deze weg heen gaat leiden ...

avatar

Paul Tang (PvdA) zo 5 jul 2015, 20:42

@raymondgradus @menno_tamminga Draghi wil niet de politieke beslissing tot een #grexit nemen. Een lastig parket

avatar

Judith Sargentini zo 5 jul 2015, 20:25

In zn brief wenst @J_Dijsselbloem eerlijke Griekse politici, daarmee maakt mr Euro zich onmogelijk als onderhandelaar nos.nl/artikel/204531…

avatar

Dennis de Jong zo 5 jul 2015, 20:19

Normaal treden politici die verloren hebben bij verkiezingen af. Nu @MartinSchulz het nodig vond JA te propageren, tijd voor zijn aftreden?

avatar

Esther de Lange (CDA) zo 5 jul 2015, 20:07

Met steeds groter wordend nee kamp is ook de vraag: hoe hevig reageren markten en wat doet ECB? Chaos levert alleen maar verliezers op

avatar

Anne-Marie Mineur zo 5 jul 2015, 20:03

Dinsdag debat over #TTIP in Europees Parlement. Laat me weten wat jij het grootste gevaar van TTIP vindt! #StopTTIP #TTIPalarm #SP

in reply to avatar

AnneMarieMineur zo 5 jul 2015, 16:59

Dinsdag debat over #TTIP in Europees Parlement. Laat me weten wat jij het grootste gevaar van TTIP vindt! #StopTTIP #TTIPalarm #SP

avatar

Anne-Marie Mineur zo 5 jul 2015, 20:03

Macht grote bedrijven en #ISDS grootste zorgen bij #TTIP-verdrag. sp.nl/nieuws/2015/07… Nog aanvullingen? Laat het weten! #TTIPalarm #SP

in reply to avatar

AnneMarieMineur zo 5 jul 2015, 16:50

Macht grote bedrijven en #ISDS grootste zorgen bij #TTIP-verdrag. sp.nl/nieuws/2015/07… Nog aanvullingen? Laat het weten! #TTIPalarm #SP

avatar

Judith Sargentini zo 5 jul 2015, 19:39

@tijnsadee ik heb dat niet vaak, maar ben blij dat ik niet hoef te stemmen.

avatar

Judith Sargentini zo 5 jul 2015, 19:29

'To close to call' schreef CNN net nog, en dat voelde eigenlijk wel goed, maar nu lijkt t OXI te worden.

avatar

Anne-Marie Mineur zo 5 jul 2015, 19:13

RT @DdJong: Luistertip: 20.00 - extra nieuwsuitzending @bnr over #Greferendum Ik zal rond 20.20 reageren op (voorlopige) uitslag.

avatar

Dennis de Jong zo 5 jul 2015, 19:05

Luistertip: 20.00 - extra nieuwsuitzending @bnr over #Greferendum Ik zal rond 20.20 reageren op (voorlopige) uitslag.

avatar

Esther de Lange (CDA) zo 5 jul 2015, 18:47

"Nee" lijkt te winnen, maar marge klein; #Greferendum toont vooral schrijnende verdeeldheid. Neemt regering nu wel verantwoordelijkheid?

[1 - 50] ... [237701 - 237750] [237751 - 237800] [237801 - 237850] 237851 - 237900 [237901 - 237950] [237951 - 238000] [238001 - 238050] ... [ 460538 ] volgende >>>