EUtweets - zoeken

Doorzoek de tweets van de parlementariërs

35528 tweets gevonden.

avatar

Anne-Marie Mineur Sun 12 Oct 2014, 21:16

“@thereaIbanksy: Politicians. ” Een plaatje dat niet opgaat voor De Gucht, overigens. Maar Malmström…?

avatar

Paul Tang (PvdA) Sun 12 Oct 2014, 12:18

@woukevscherrenb Ja, ketsen af. Maar ook Kamp durft niet te ontkennen dat Duitsland meer moet investeren. #buitenhof

avatar

Anne-Marie Mineur Sat 11 Oct 2014, 21:47

@ReneDercksen Jemig René, je gaat toch niet genuanceerd worden op je ouwe dag? Zo ken ik je niet!

avatar

Anne-Marie Mineur Sat 11 Oct 2014, 21:20

@ReneDercksen Ik weet dat de PVV'ers gewoon weer maximaal incasseren, maar bij ons is dat nog steeds niet de gewoonte.

avatar

Wim van de Camp Sat 11 Oct 2014, 16:54

Waar is eigenlijk het beloofde mooie weer? In de wijde omgeving van Zwolle volop regen! Dat is zeker niet een "enkele bui".Ik hoop op morgen

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) Fri 10 Oct 2014, 13:39

@RikWinkel Ik ben haar blog aan het lezen en krijg niet meteen het gevoel dat hier een VP Energie Unie zit. Maar ik laat me graag verrassen!

avatar

Lambert van Nistelrooij Fri 10 Oct 2014, 10:21

Ministerraad Regionale Ontwikkeling: landen pleiten ervoor cofinanciering EU fondsen niet mee te tellen bij 3% afspraak stabiliteitspact

avatar

Lambert van Nistelrooij Fri 10 Oct 2014, 10:18

Ministerraad Regionale Ontwikkeling in Milaan: gaat EU fondsen stopzetten als land financien niet op orde heeft? Paardemiddel niet schuwen

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) Wed 8 Oct 2014, 15:48

@EWdeVlieger Voor Europa en EU betekent niet dat ik alle besluiten steun. Ik ben ook niet voor opheffing van 'Den Haag'

avatar

Anne-Marie Mineur Wed 8 Oct 2014, 11:48

@RalphUtrecht Doe hem vooral mijn hartelijke groeten. Ik mocht gisteren met hem in debat. Niet tot zijn genoegen, geloof ik.

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) Wed 8 Oct 2014, 11:41

@KroonSteven Nee. Niet echt vrolijkmakend. Maar wel op en top politiek; helaas onvermijdelijk.

avatar

Dennis de Jong Wed 8 Oct 2014, 11:30

Mooie uitspraak Conchita: diegenen in #EP die mijn optreden veroordelen, hoeven niet te komen Maar om 13.00 staat het plein voor EP vast vol

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) Wed 8 Oct 2014, 00:20

@BartvanBruggen Hetze? Is dat niet wat overdreven? Ik stel hem 10 vragen die over zijn mogelijke koers in Europa gaan. Lijkt me nuttig.

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) Tue 7 Oct 2014, 21:46

@HuubBellemakers Canete is grote vraag; stemming wordt zeer onvoorspelbaar daar. Bratusek gaat het niet halen nee.

avatar

Bas Belder Tue 7 Oct 2014, 18:27

3 kandidaten #Sakharovprijs met meeste stemmen: Euromaidan, Denis Mukwege, Leyla Yunus. Helaas zit onze ECR kandidaat daar niet bij

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) Tue 7 Oct 2014, 17:11

@ThijsBroer Het past zijn verhaal makkelijk. Het komt dan goed uit als hij die verschillende niveau's even niet noemt.

avatar

Jeroen Lenaers (CDA) Tue 7 Oct 2014, 16:56

#Timmermans wil werkveiligheid kappers aan lidstaten overlaten, maar maakt iig het onderwerp als zodanig niet belachelijk. #EPhearings2014

avatar

Dennis de Jong Tue 7 Oct 2014, 16:07

Mijn gevoel tot nu toe: een minder bemoeizuchtige en asociale #EU krijgen we met #Timmermans niet gauw, maar er zijn tenminste openingen.

avatar

Dennis de Jong Tue 7 Oct 2014, 15:49

Jammer. #Timmermans gaat juridische aspecten Eu Sociaal Handvest bestuderen, terwijl EU Verdrag hier al naar verwijst. Weet hij dit niet?

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) Tue 7 Oct 2014, 15:47

Sterke vragen van @DdJong over de sociale dimensie van de EU. Antwoorden niet heel specifiek.

avatar

Agnes Jongerius (PvdA) Tue 7 Oct 2014, 15:28

@aafkebrons Maak geen grap. Weet niet wat je bedoelt met NDi...

avatar

Kati Piri Tue 7 Oct 2014, 15:21

Over Hongarije: Ik zal niet twijfelen om alle instrumenten tot mijn beschikking te gebruiken #Timmermans #EPhearings2014 #Navracsics

avatar

Paul Tang (PvdA) Tue 7 Oct 2014, 15:17

@vincentbrussel Wil je het niet begrijpen? Punt is dat de EU meer zo moeten kunnen om belastingontwijking tegen te gaan

avatar

Judith Sargentini Tue 7 Oct 2014, 14:53

Als minister vond Timmermans optreden tegen Hongarije niet nodig. En nu? Zie nr9 in Poortwachter van Berlaymont start.groenlinks.nl/timmermans

avatar

Judith Sargentini Tue 7 Oct 2014, 14:47

RT @BasEickhout: Daar gaat Timmermans. Hij noemt deregulering niet ideologisch gedreven.

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) Tue 7 Oct 2014, 14:43

Daar gaat Timmermans. Hij noemt deregulering niet ideologisch gedreven.

avatar

Peter van Dalen (CU) Tue 7 Oct 2014, 14:41

Timmermans zegt toe, #EU wetgeving aan te passen. Hopelijk lukt dat: meerderheid #EP houdt hier helaas niet van, dan verliest het macht

avatar

Lambert van Nistelrooij Tue 7 Oct 2014, 11:18

Hoorzitting #Katainen hij buigt niet voor wens van de linkerzijde van meer overheidsuitgaven: gaat wel in op grote rol opleidingen en R&D.

avatar

Agnes Jongerius (PvdA) Mon 6 Oct 2014, 22:59

@Samen_Sterk @HenriJanssenFNV @VDombrovskis Begrijpen of niet..... Inzet nodig om sociale dumping aan te pakken.

avatar

Wim van de Camp Mon 6 Oct 2014, 22:51

Mijn werkdag is nog niet teneinde: zo meteen @oogopmorgen samen met Frans Bogaardt van het @ADonline over hoorzitting van Frans Timmermans.

avatar

Marietje Schaake Mon 6 Oct 2014, 20:58

@titia_k gek altijd om wel/niet aanwezig te zijn... :)

avatar

Anne-Marie Mineur Mon 6 Oct 2014, 20:39

Het gaat niet helemaal soepel met de hoorzittingen voor de nieuwe eurocommissarissen europeanvoice.com/article/juncke… #EPHearings2014

avatar

Dennis de Jong Mon 6 Oct 2014, 20:03

Timmermans moet morgen hoorzitting in EP doen in slagveld van gebutste kandidaten. Kan knap lastig worden maar mag niet leiden tot gedraai.

avatar

Agnes Jongerius (PvdA) Mon 6 Oct 2014, 16:00

Een goed antwoord op vraag of aanpak in Letland, met stijgende armoede en werkloosheid, nu goed gewerkt heeft, heeft @VDombrovskis niet.

avatar

Paul Tang (PvdA) Mon 6 Oct 2014, 15:25

RT @adriaanschout: Zowel bij #Dombrovskis als #Bratusek stellen MEPs onomwonden dat ze de werkverdelingen in de Commissie niet begrijpen.

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) Mon 6 Oct 2014, 15:22

Niet windenergie, maar emissiehandel is het probleem rtlnieuws.nl/economie/home/… Goed stuk door @HenriBontenbal

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) Mon 6 Oct 2014, 15:21

@Beeretuitje Nou, wees niet bang. Hier is NL verre van koploper.

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) Sun 5 Oct 2014, 23:23

@maartenhagg Werkt helaas niet zo. Winst zit vooral in absurd lage CO2-prijs wat gunstig is voor industrie dat anders CO2-rechten moet kopen

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) Sun 5 Oct 2014, 21:12

@mathijsbouman @CedericDuboisch Met dat verschil dat belastingen unanimiteit vereisen in EU; en een marktmechanisme als emissiehandel niet.

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) Sun 5 Oct 2014, 20:51

@mathijsbouman Nee, maar als je inboekt dat er geen CO2-winst is, boek je die winsten ook niet in. Analyse klinkt dus nogal kortzichtig

[1 - 50] ... [16501 - 16550] [16551 - 16600] [16601 - 16650] 16651 - 16700 [16701 - 16750] [16751 - 16800] [16801 - 16850] ... [ 35528 ] volgende >>>