35528 tweets gevonden.
Daniël van der Stoep Wed 3 Jul 2013, 10:25
"Vergelijkingen tussen de beloning van één van de 27 staatshoofden of regeringsleiders en die van EU-ambtenaren zijn niet gepast" 2/2
Bas Eickhout (GroenLinks) Wed 3 Jul 2013, 10:25
@thijsniemant Dat is nu aan de Franse rechter. EP heeft in dit geval beoordeeld dat EP-immuniteit niet op zijn plaats is.
Thijs Berman Wed 3 Jul 2013, 10:21
@thijsniemant Maar ik geloof niet dat extr rechts bestreden kan worden via de rechter. Integendeel: versterkt outsiders-imago.
Bas Eickhout (GroenLinks) Wed 3 Jul 2013, 10:21
@thijsberman Het levert vooral verlies van geloofwaardigheid EP op. Daar doe ik vandaag niet aan mee.
thijsberman Wed 3 Jul 2013, 10:19
@BasEickhout In februari tegen MFK stemmen was druk opvoeren tijdens onderhandelingen. Geen symbool dus. Leverde ook wat op.
Lucas Hartong Wed 3 Jul 2013, 10:21
@AndreElissen Dank Andre. Nee, OLAF is onderdeel van de EU machinaties en dus absoluut niet onafhankelijk.
Thijs Berman Wed 3 Jul 2013, 10:12
@BasEickhout Beter dan dit akkoord over meerjarenbegroting komt er niet. Dooronderhandelen zou tot nog minder/slechter kunnen leiden.
Bas Eickhout (GroenLinks) Wed 3 Jul 2013, 09:37
@thijsberman Jeugdwerkplangeld zat er al in in februari. Herzieningsclausule is nog steeds 'as appropriate'. Genoeg om ineens voor te zijn?
Judith Sargentini Wed 3 Jul 2013, 08:45
Vanochtend resolutie over Egypte onderhandelen. Typisch dat niemand terugdeinst voor stevige woorden. Over Hongarije hoor je dat niet.
Dennis de Jong Tue 2 Jul 2013, 22:05
Dat is vaak zo bij sociaaldemocratische fractie: ze willen ook bij OLAF niet de onderste steen boven. Hebben niets geleerd van #Dalligate
Bas Eickhout (GroenLinks) Tue 2 Jul 2013, 21:41
@martijnsjoerd uhm. PBL adviseert anders? Denk het niet; zie hier: pbl.nl/nieuws/nieuwsb…
Daniël van der Stoep Tue 2 Jul 2013, 19:56
@BartNijman Bart, gaan jullie nog wat doen met die mail van Baldassarre? Zo niet, dan ga ik er een venijnig stuk over schrijven :)
Wim van de Camp Tue 2 Jul 2013, 19:50
@JuristenMotor @knmv TransportCie EP had APK motoren (vooralsnog) afgewezen! Is echter niet overgenomen door Plenair EP! Foutje vd liberalen
Judith Merkies Tue 2 Jul 2013, 19:18
@PDolleman kennelijk was de 'tongue in cheek' niet duidelijk genoeg. 'Bank' & 'idealisme' gaat zelden samen. #alleenalshetschoonkan
Esther de Lange (CDA) Tue 2 Jul 2013, 18:20
EP akkoord met aanpak van restanten #geneesmiddelen in #water. Niet de pil of pijnstiller verbieden, wel beperken schadelijk effect
Bas Eickhout (GroenLinks) Tue 2 Jul 2013, 18:16
@krispijnbeek Dubbeltellen nog net niet, maar breng ze niet op ideeen....
Sophie in 't Veld (D66) Tue 2 Jul 2013, 17:43
@dijkhoff niet echt. Onderhandelen: jazeker! Maar geen handtekening zolang er geen opheldering is.
Sophie in 't Veld (D66) Tue 2 Jul 2013, 17:28
@HansvanMeerten nee, niet genoeg...
Judith Sargentini Tue 2 Jul 2013, 17:18
orban 'u hoeft de Hongarijen niet tegen zichzelf te beschermen. Ik ben diep gekrenkt over dit debat van dubbele standaarden.'
Judith Sargentini Tue 2 Jul 2013, 16:58
Weer suggereert n Fidezs MEP dat als meerderheid volk niet protesteert, recht v minderheden beperkt is. 'Volkswil' blijft gevaarlijk begrip
Judith Sargentini Tue 2 Jul 2013, 15:57
Hongaren vechten elkaar tent uit over communistische verleden. Wie heeft deugt er? Als je tegen communisme was, kun je nu niet fout zitten.
Wim van de Camp Tue 2 Jul 2013, 14:00
Helaas, tegenvaller in APK discussie: plenaire vergadering EP nam compromis TransportComité niet over. Nu verder onderhandelen in EU Raad.
Bas Eickhout (GroenLinks) Tue 2 Jul 2013, 13:35
Volop in de race? europa-nu.nl/id/vjazgqx30zz… Meeste afvallende stemmen zullen niet naar Oomen gaan (voor onafhankelijke; O'Reilly dus)
Peter van Dalen (CU) Tue 2 Jul 2013, 13:31
Ondertussen gaat het in #Griekenland nog steeds niet goed. Hoewel #Hollande denkt dat eurocrisis over is spiegel.de/wirtschaft/soz…
Bas Eickhout (GroenLinks) Tue 2 Jul 2013, 12:58
@basperik @jan_bennink Ik kan je melden dat ik alle toeslagen niet zelf houd, plus deel salaris afdraag aan GL. #nietmijnmotivatie
Bas Eickhout (GroenLinks) Tue 2 Jul 2013, 12:45
@jan_bennink Eens dat dit niet ter vervanging is van hoognodige democratisering EU. Verder zijn we het minder eens, vermoed ik;-)
Bas Eickhout (GroenLinks) Tue 2 Jul 2013, 12:43
@floorvermeulen Niet zo bedoeld. Helaas ziet CDA het zo wel.
Bas Eickhout (GroenLinks) Tue 2 Jul 2013, 12:40
@jan_bennink Is voor NL idd zelden nodig. Maar geldt zeker niet voor alle EU-landen. Daar soms hard nodig en iets groter doekje.
Peter van Dalen (CU) Tue 2 Jul 2013, 11:38
@HuibertSteen @magnederland Eens!! Europa moet die APK niet opleggen
Lambert van Nistelrooij Tue 2 Jul 2013, 11:15
#Snowden heeft ook #asiel gevraagd in #NL: lijkt niet logisch ivm uitleveringsverdrag tussen NL en de #VS elsevier.nl/Buitenland/nie…
Esther de Lange (CDA) Tue 2 Jul 2013, 11:10
Veel mails van bezorgde Poolse burgers over milieu-impact #schaliegas. Zo unaniem (als collega's beweren) is Poolse steun hiervoor dus niet
Wim van de Camp Tue 2 Jul 2013, 11:02
@EWdeVlieger U moet niet iedereen klakkeloos na praten! 2,3 miljard netto betalen versus 200 miljard Export. Kom eens een keer naar Brussel!
Lucas Hartong Tue 2 Jul 2013, 09:22
Voor alle duidelijkheid: VVD (Mulder) stemde dus vóór financiering toetreding Kroatie. D66 (Gerbrandy) was niet aanwezig. #EUknudde
Peter van Dalen (CU) Tue 2 Jul 2013, 09:19
@adriaanschout Met mijn fractie blijf ik opletten dat flexibiliteit niet gebruikt wordt als by-pass om echte verlaging teniet te doen
Peter van Dalen (CU) Tue 2 Jul 2013, 09:13
Socialist Swoboda wil meer uitgeven, niet meer bezuinigen. Geen woord over noodzakelijke hervormingen, niets.
Wim van de Camp Tue 2 Jul 2013, 08:47
@194420011959 @RiaOomenRuijten Ho, ho niet zo pessimistisch, wij knokken nog ff door! Anders heb je als motorrijder nooit mooi weer!
Peter van Dalen (CU) Tue 2 Jul 2013, 08:44
RT @DdJong: Straks aanbieding aan EU Comm Kallas van 10-puntenplan aanpak wantoestanden in wegtransport. We laten onze chauffeurs niet in d…
Dennis de Jong Tue 2 Jul 2013, 08:25
Straks aanbieding aan EU Comm Kallas van 10-puntenplan aanpak wantoestanden in wegtransport. We laten onze chauffeurs niet in de kou staan.
Thijs Berman Mon 1 Jul 2013, 23:15
@riskparty63 @ewaldeng beide betekenissen van duurzame groei ajb. De aarde verdraagt niets anders. Dus wij ook niet op langere duur.
Marije Cornelissen Mon 1 Jul 2013, 22:32
Maarten van Roozendaal is er niet meer... We zingen vaak 'opstaan' met het hele gezin. 'Elke dag weer leven, het maakt me zo...moe'.
Peter van Dalen (CU) Mon 1 Jul 2013, 20:36
Morgen spannende stemming in #EP . APK voor motoren en caravans? Wat mij betreft niet: betere (weg)controles zijn nodig!
Bas Eickhout (GroenLinks) Mon 1 Jul 2013, 19:58
@IGeleijnse Nee, mij ook totaal niet.
Lucas Hartong Mon 1 Jul 2013, 19:30
Over een paar jaar weer zo'n rapport van de Europese Rekenkamer dat ze niet weten waar het geld gebleven is. #hoefjegeenprofeetvoortezijn
Bas Eickhout (GroenLinks) Mon 1 Jul 2013, 18:38
Tijd voor een stukje humor: Ria Oomen wil toch niet heel graag Ombudsman worden gezien dit filmpje: youtube.com/watch?v=tgVmFX…
Bas Eickhout (GroenLinks) Mon 1 Jul 2013, 18:08
@jeronivergeer Het moet niet gekker worden;-) Dank!
Lucas Hartong Mon 1 Jul 2013, 16:42
Zo, de kermis is in Straatsburg! Groot reuzenrad. Echt waar! Daarnaast is EP ook weer bij elkaar. Maakt niet veel verschil. #kermisEP
Marije Cornelissen Mon 1 Jul 2013, 15:00
“@vincentbrussel: Waarom het Duitse economische succes (lage lonen) niet zomaar gekopieerd moet worden ecfr.eu/page/-/ECFR83_…”
Marije Cornelissen Mon 1 Jul 2013, 12:27
;-)) “@dicknieuwenhuis: @BasEickhout @MarijeC waarom geen duo-lijsttrekkerschap? Maakt de zaak simpel met voorspelde 2 zetels, niet? #dtv”
Bas Eickhout (GroenLinks) Mon 1 Jul 2013, 10:09
@HenriBontenbal In Europa ook echt veel te doen. Duurzaam Europa nog niet om de hoek, maar wel meer nabij dan ooit...
Peter van Dalen (CU) Mon 1 Jul 2013, 09:06
Lieve volgers, ben nu paar uur uit de lucht. Nota bene: dat ligt niet aan een hack van #NSA. Als ik vanavond nog uit lucht ben, dan wel
Peter van Dalen (CU) Mon 1 Jul 2013, 08:57
Boek Orwell #1984 raadpleeg ik nu dagelijks. Snap ik die #NSA een beetje. Opvallend: niet #USSR maar #USA is big brother
Peter van Dalen (CU) Mon 1 Jul 2013, 08:51
@WimvandeCamp Die ambassadeur komt niet meer Wim, die is overbodig. Die Amerikanen weten beter dan jij en ik wat er hier gebeurt #NSA
WimvandeCamp Mon 1 Jul 2013, 08:46
De EU telt blijkbaar wel mee, anders worden we niet afgeluisterd! Hoe zit dat met NL: al 2 jaar geen ambassadeur van de VS in ons land?
[1 - 50] ... [22851 - 22900] [22901 - 22950] [22951 - 23000] 23001 - 23050 [23051 - 23100] [23101 - 23150] [23151 - 23200] ... [ 35528 ] volgende >>>