EUtweets - zoeken

Doorzoek de tweets van de parlementariërs

35528 tweets gevonden.

avatar

Esther de Lange (CDA) di 12 mrt 2013, 08:39

Langzaam wordt Europese Commissie wakker: zal voorstellen sancties voedselfraude aan te scherpen (nog niet erg ambitieus, maar eerste stap)

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) ma 11 mrt 2013, 21:44

Zo zit het dus: kernenergie gewoonweg niet mogelijk zonder subsidie. Daar hoor ik VVD nou nooit over... po.st

avatar

Lucas Hartong ma 11 mrt 2013, 18:05

Morgenochtend vroeg debat over Europees vleesschandaal. Moet je wel een paard van een rund kunnen onderscheiden. Kan EU niet goed... #fail

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) ma 11 mrt 2013, 17:11

@DimitraTheodori Ja, juist wel. Qua draagvlak hebben we urgent probleem, maar ik ga niet mee in het beeld alsof er een sluipende coupe is.

avatar

Thijs Berman ma 11 mrt 2013, 16:29

PvdA vraagt evenmin hoger budget, vanaf begin onderhandelingen al niet. Wel andere begroting, meer innovatie. Maar dat lijkt niet te lukken.

avatar

Peter van Dalen (CU) ma 11 mrt 2013, 16:04

Juncker over oorlogsdreiging in Europa. Zijn gedram met de euro heeft dat gevaar niet verkleind! tinyurl.com

avatar

Sophie in 't Veld (D66) ma 11 mrt 2013, 15:55

@retsok99 @wilmakieskamp @apechtold da's een populaire mythe tegenwoordig. Maar het klopt niet

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) ma 11 mrt 2013, 12:51

@ThomasHofland Verdragswijziging is een cruciaal fenomeen wat directe goedkeuring vraagt. Doen we mee of niet met die nieuwe Eu.

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) ma 11 mrt 2013, 12:50

@ChrisRossing Onze 10 voorstellen zijn begin van onze visie. Referendum op nieuw Verdrag vind ik echt essentieel; doen we mee als NL of niet

avatar

Wim van de Camp ma 11 mrt 2013, 11:17

@Casadicampo1 Ach Emil, uiteindelijk zijn we allemaal katholiek, maar niet allemaal rooms!!

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) ma 11 mrt 2013, 09:45

Goede column @martinvisser over wel/niet referendum van deze coalitie: fd.nl GroenLinks is helder: europa.groenlinks.nl

avatar

Wim van de Camp zo 10 mrt 2013, 22:14

Ik heb dit weekend 3 uur kranten (NRC en VKR) gelezen en ben eigenlijk nog niet klaar: zoveel interessante onderwerpen, zoveel EU, magazines

avatar

Wim van de Camp zo 10 mrt 2013, 16:17

@dicknieuwenhuis Pas nou op Dick, niet zo hautain. Ik ben het ook vaak niet met hem eens maar naast de Euro zorgt ook hij voor Europa debat!

avatar

Wim van de Camp zo 10 mrt 2013, 16:15

@tstel2 @thierrybaudet @ewaldeng @burgerforumeu @thijskleinpaste Dat debat zal best een keer plaats vinden! Wat in het vat zit verzuurt niet

avatar

Wim van de Camp zo 10 mrt 2013, 16:12

@W_Veldhorst @PlaceLuxEU @dicknieuwenhuis @thierrybaudet Ho, ben het vaak niet met hem eens, maar hij brengt het debat wel op een hoger plan

avatar

Wim van de Camp zo 10 mrt 2013, 13:52

@janwillemvangen @thijskleinpaste Man, ik doe niet anders! Praat al 27 jaar blaren op mijn tong: maar er is meer volk dan vertegenwoordigers

avatar

Wim van de Camp zo 10 mrt 2013, 13:27

@PlaceLuxEU @dicknieuwenhuis Pas op, als je @thierrybaudet niet kent mis je een belangrijk deel van het Europa debat in NL.

avatar

Lucas Hartong zo 10 mrt 2013, 13:23

Ik geloof wél in de zelfstandige natie Nederland! Als je dat niet doet als politicus dan mag je m.i. ons land niet langer vertegenwoordigen.

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) zo 10 mrt 2013, 13:21

@WimvandeCamp @thijskleinpaste Fair enough. Vond probleemanalyse erg interessant en verdient meer tijd. Maar districtenstelsel; nee dat niet

in reply to avatar

WimvandeCamp zo 10 mrt 2013, 13:18

@BasEickhout @thijskleinpaste sorry, ik sloeg aan op je opmerking over het districtenstelsel.

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) zo 10 mrt 2013, 12:29

@passerby16 in NL is bijna elk gebied ook prima landbouwland. Meeste verdwijnt door stedelijke uitbreiding en zeker niet natuurontwikkeling

avatar

Marije Cornelissen zo 10 mrt 2013, 10:20

Goed punt! @Wilthagen: Aantal topvrouwen Nederland daalt naar 11 procent #NUnl aantal topvrouwen daalt niet, aantal vrouwen in topfuncties!

avatar

Esther de Lange (CDA) za 9 mrt 2013, 22:59

@westhoffbert @elly_emf38 Heb de Portugese wijn niet voorgoed afgezworen hoor. Moet al die mooie Eur landbouwproducten wel proeven hè ;)

avatar

Esther de Lange (CDA) za 9 mrt 2013, 22:30

@veerleslegers Da's heel aardig, maar ga het je niet aandoen (te veel) Bovendien eerst nog wel handen vol aan de Duitse, Franse etc etc :)

avatar

Esther de Lange (CDA) za 9 mrt 2013, 22:18

@elly_emf38 Glaasje wijn erbij ;) (Gelukkig niet Portugees; dacht dat ik aardig wat talen sprak maar bij Portugees haak ik toch af)

avatar

Daniël van der Stoep za 9 mrt 2013, 21:07

De app werkt voor geen meter, de vragen zijn te makkelijk en de gasten ken ik niet... #Überfail #weetikveel

avatar

Daniël van der Stoep za 9 mrt 2013, 20:37

Die 'weet ik veel' app, werkt nu al niet....

avatar

Marietje Schaake za 9 mrt 2013, 16:47

“@D66: "Het regeerakkoord is niet meer dan een openingsbod bij onderhandelingen met andere partijen." @APechtold #d66congres

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) za 9 mrt 2013, 12:58

@RensvanTilburg ;-) Ik kwam niet door de parfumreclames heen....

avatar

Lambert van Nistelrooij za 9 mrt 2013, 11:10

@SJongerius wordt Europees breed een mesodossier, denk je niet?

avatar

Dennis de Jong za 9 mrt 2013, 10:57

Het moet niet gekker worden: RT @petervandalen Zondagsboete voor winkeliers die hun winkel dan dichthouden? tinyurl.com

avatar

Judith Merkies za 9 mrt 2013, 09:38

@JaapJansen democratie in EU is ook oppositie tegen Europa, vinden NLers en ook @RPlasterk. Plan is nog niet met heel EP plenair afgestemd

avatar

Daniël van der Stoep vr 8 mrt 2013, 22:06

videoTja, ik wil mezelf niet teveel op de borst kloppen, maar mijn eerste keer in TK vond ik zo slecht nog niet: www.youtube.com

avatar

Daniël van der Stoep vr 8 mrt 2013, 20:19

Ah, mijn linken, klopt dus niet, straks op www.artikel50.nl wel de correcte versie!

avatar

Dennis de Jong vr 8 mrt 2013, 17:04

Prof v. Arendonk (erasmus school of law): er is helemaal geen probleem met hypotheken en Comm. Rehn mag niet ingrijpen in NL directe bel.

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) vr 8 mrt 2013, 16:49

@ConnieFranssen Dank je. Zo'n Straatsburg is zo'n onnodige smet.... Maar ja; aantal landen wil er helaas nog steeds niet van af.

avatar

Thijs Berman vr 8 mrt 2013, 11:57

@teceer @RichardWouters en dat zeg ik dus ook niet. Als nieuw verdrag, dan open debat en referendum.

avatar

Judith Sargentini vr 8 mrt 2013, 11:33

Die vraag spelen we door aan @MinPres RT @fweijs: @judithineuropa Waarom mogen we die president vd EU dan niet rechtstreeks kiezen?

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) do 7 mrt 2013, 23:59

@ajboekestijn Ik snap echt niet wat er mis is door nu te beloven in te zetten op een Conventie na 2014. Dat is wat we vragen.

avatar

Sophie in 't Veld (D66) do 7 mrt 2013, 23:26

@ChrisAalberts yep. Maar het ene doen, en het andere niet laten, lijkt me

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) do 7 mrt 2013, 22:04

Heel duidelijk: angst regeert bij Timmermans. Hij wil niet eens beginnen aan proces van nieuw EU-Verdrag, terwijl het democratisch nodig is.

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) do 7 mrt 2013, 21:30

@heinverkerk Ze is echt niet goed. Slaapt elke keer en is totaal incoherent. Maar goed; ik heb er een mooi interventietje doorheen gekregen

avatar

Sophie in 't Veld (D66) do 7 mrt 2013, 21:05

@vdf79 spreekt voor zich (hoewel ik niet altijd de tijd vind)

avatar

Sophie in 't Veld (D66) do 7 mrt 2013, 20:42

@vdf79 maar we hebben toch zeker nog recht op een eigen mening? Meerderheid of niet?

avatar

Sophie in 't Veld (D66) do 7 mrt 2013, 18:40

@PieterOmtzigt maar daarvoor is wetgeving nodig, dat wil het CdA niet

avatar

Daniël van der Stoep do 7 mrt 2013, 18:37

Lekker dan, Van Baalen mag zijn EP-collega Van de Camp wel interrumperen en ik mocht dat niet bij van Baalen...

avatar

Sophie in 't Veld (D66) do 7 mrt 2013, 18:31

CDA wil dat EU mensenrechten buiten Europa afdwingt, maar niet binnen Europa #metenmet2maten @PieterOmtzigt #SvdU

avatar

Laurence Stassen do 7 mrt 2013, 18:18

#markverheijen1 #VVD wat een ondermaatse foute ad hominem. #EP leden horen niet in Tweede Kamer thuis! Zo eenvoudig is het. #PVV

avatar

Peter van Dalen (CU) do 7 mrt 2013, 18:02

Madlener: " Het denken bij de PVV staat niet stil". Dàt is wel HET nieuws van de dag hoor! #StaatvandeUnie

[1 - 50] ... [23951 - 24000] [24001 - 24050] [24051 - 24100] 24101 - 24150 [24151 - 24200] [24201 - 24250] [24251 - 24300] ... [ 35528 ] volgende >>>