EUtweets - zoeken

Doorzoek de tweets van de parlementariërs

35528 tweets gevonden.

avatar

Sophie in 't Veld (D66) wo 21 nov 2012, 12:49

@TimEngelbart en als het kennelijk volstrekt irrelevant is wat iemand voor opvattingen heeft, vraag het EP dat niet om zijn mening.

avatar

Sophie in 't Veld (D66) wo 21 nov 2012, 12:48

@TimEngelbart maybe, maar daar konden we ook niet over stemmen.

avatar

Peter van Dalen (CU) wo 21 nov 2012, 12:48

Helaas, EP steunt voorzorgsprincipe bij winning schaliegas niet!

avatar

Sophie in 't Veld (D66) wo 21 nov 2012, 12:45

@TimEngelbart niet jammer voor mij, maar jammer voor de grondrechten.

avatar

Sophie in 't Veld (D66) wo 21 nov 2012, 12:37

Hi hi, sommige stemlastjes werken niet. Grote reuring

avatar

Lucas Hartong wo 21 nov 2012, 11:15

Dan val je dus niet alleen je eigen premier af, maar geef je ook nog eens aan dat je geen enkel contact meer hebt met de burgers. #faal

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) wo 21 nov 2012, 10:43

@_RubenEg Zie doorrekening van CPB; blz. 199. Het is bij ons niet een ordinaire bezuiniging: www.cpb.nl

avatar

Wim van de Camp wo 21 nov 2012, 10:29

@R_ten_Hooven Volgens mij werkt de EU idd met een kasstelsel: per jaar niet meer uitgeven dan begroot. Restant gaat terug naar de lidstaten

avatar

Daniël van der Stoep wo 21 nov 2012, 09:32

In de plenaire zaal in Straatsburg luisteren naar Barroso die zo ongeveer aangeeft dat de wereld vergaat als hij niet meer geld krijgt..

avatar

Peter van Dalen (CU) wo 21 nov 2012, 09:28

#Erasmus plus heeft Europese meerwaarde. Dat geldt niet voor alle begrotingsdelen. 5% hogere begroting kan niet, ook Europa moet bezuinigen

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) wo 21 nov 2012, 09:26

@Tpfh Met cynisme is het klimaat zeker niet te redden. Sorry, maar ik ga verder met mijn politieke strijd voor een groener Europa

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) wo 21 nov 2012, 09:07

@Tpfh Energiebesparing is een van de 3 pijlers van het Europese klimaatbeleid. Als u klimaat een interne zaak vindt, prima hoor. Ik niet.

avatar

Wim van de Camp wo 21 nov 2012, 08:50

Spannende dag vandaag in STRB: gaat de nieuwe Maltese commissaris Borg het redden of niet. Intolerantie jegens hem (te Katholiek!!) is groot

avatar

Peter van Dalen (CU) wo 21 nov 2012, 07:50

Droog, geen mist: dus heerlijk fietsen naar #EP . Nu eerst gebedsontbijt met collega´s. Beter kun je de werkdag niet beginnen.

avatar

Wim van de Camp wo 21 nov 2012, 00:05

Niet klagen, werkdagen van 15 u, gisteren, en 15 u vandaag, zijn niet goed voor een mens. Het zal allemaal wel niets voorstellen, maar toch!

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) di 20 nov 2012, 20:49

@Sustainable2050 @GroenLiesbeth @HuubBellemakers Originele richtlijn 2002. Labelling toen nog niet verplicht. Is in recast in 2010 geregeld.

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) di 20 nov 2012, 20:34

@HenriBontenbal @GroenLiesbeth In 2010 voor richtlijn stemmen in regering en in 2012 in Kamer dit negeren alsof EU-wet niet bestaat.

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) di 20 nov 2012, 20:24

@hansdegeus Energietax is niet haalbaar in EU-verband (ieder land veto). En bij huizen is besparing en kennis ervan cruciaal.

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) di 20 nov 2012, 19:49

@lotvanhooijdonk @ronfresen Tweede Kamer kan dit niet laten sneuvelen. Is aangenomen Europese wet in 2010; mede aangenomen door NL.

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) di 20 nov 2012, 19:34

@PepijnBoekhorst Kan NL niet besluiten. Is in strijd met eigen aangenomen richtlijn in Brussel. Zie mijn andere reeks tweets:-)

avatar

Wim van de Camp di 20 nov 2012, 18:03

@CarlaWijn Dat begrijp ik heel goed: dynamiek van Nederland/Den Haag is niet altijd dezelfde als dynamiek van Brussel/Straatsburg.

avatar

Lambert van Nistelrooij di 20 nov 2012, 17:43

Debat in Straatsburg: Winning #schaliegas niet verbieden maar #safetyfirst

avatar

Lucas Hartong di 20 nov 2012, 14:51

"The corresponding payment was therefore irregular." Geweldige conclusie. Zou het niet beter kunnen zeggen. Nu nog consequenties uitwerken!

avatar

Dennis de Jong di 20 nov 2012, 09:36

Eigenlijk is dit een heel vreemd debat: we praten over plannen van Van Rompuy maar die is er niet en #EP mist bevoegdheden. #schijnvertoning

avatar

Judith Merkies ma 19 nov 2012, 22:35

@WilmaEG jammer dat die mogelijkheid er niet was. Belangrijk thema!

avatar

Lucas Hartong ma 19 nov 2012, 21:54

Hollande wil niet minder betalen aan EU - bit.ly #EU Nou, laat hem lekker solidair de hele EU begroting betalen! Allez-y!

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) ma 19 nov 2012, 21:48

@woukevscherrenb @groenliesbeth Juist die ervaringen maken me ook niet somber, alhoewel de kloof met Den Haag soms wel pijnlijk aanvoelt

avatar

Peter van Dalen (CU) ma 19 nov 2012, 21:38

Einde van de wereld is mogelijk niet komende maand, voor velen in Europa is einde wel in zicht. Nieuw begin is nodig! www.sueddeutsche.de

avatar

Peter van Dalen (CU) ma 19 nov 2012, 16:23

Woe. stemming #BorgEU Zelfde lot als Buttiglione? Zou onjuist zijn: z'n hoorzitting was inhoudelijk sterk en over o.a. abortus gaat EU niet

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) ma 19 nov 2012, 13:03

Ook de Wereldbank mengt zich in het klimaatdebat. Toch niet de meest radicale organisatie die ik ken: www.mysinchew.com

avatar

Wim van de Camp ma 19 nov 2012, 09:49

Ma 19/11/2012: Eurocrisis, zeker in Griekenland, is bepaald nog niet voorbij maar er zijn voldoende tekenen van hoop: reële economie draait!

avatar

Wim van de Camp ma 19 nov 2012, 09:24

@HenkWolters32 EP is hier niet de schuldige, lidstaten moeten STRB opheffen. En zelfs NL regering durft dat bij Fransen niet aan te kaarten

avatar

Wim van de Camp ma 19 nov 2012, 08:32

Opgewekt en blij naar Straatsburg, maar niet heus! Echte werk gebeurt deze week immers in Brussel: budget 2013 en Meerjarig Financieel Kader

avatar

Wim van de Camp zo 18 nov 2012, 23:58

@gertboeve Zeer Eens. Al dat gepraat over eurocrisis, nivellering, Rutte 2, Merkel valt in het niet bij deze drama's. Machteloos voel ik me

avatar

Marietje Schaake za 17 nov 2012, 20:55

“@LamyaeA: Laten we Syrië niet vergeten. RT @HaraldDoornbos: Vandaag 111 doden in Syrie.”

avatar

Judith Sargentini za 17 nov 2012, 20:08

Topoverleg in Caïro over Gaza. Israël neemt risico met prille Egyptische democratie. President & premier kunnen achterban niet rustig houden

avatar

Wim van de Camp za 17 nov 2012, 10:26

Frisse zaterdagochtend in Den Haag. Heb vandaag weer vele verplichtingen, maar ik haak even af. Ook mijn spanningsboog is niet onbeperkt!!

avatar

Marietje Schaake vr 16 nov 2012, 23:25

@Cicero0123 maar 1) te verwachten 2) voorbesproken 3) zeker Timmermans gesproken, niet 'iets gelezen'

avatar

Marietje Schaake vr 16 nov 2012, 23:20

Plasterk 'iets gelezen (!) over wat Timmermans vindt; weet er t fijne niet van', toch bij #PenW over #gaza & naar eigen zeggen geloofwaardig

avatar

Wim van de Camp vr 16 nov 2012, 21:53

Ik word niet vrolijk van de @NRC van vanavond: de crisis is veel ernstiger dan in 2010/2011. Waar gaat dat heen? Vertrouwen en hoop houden!!

avatar

Marietje Schaake vr 16 nov 2012, 18:35

Vanavond in debat over wel of geen verdere Europese integratie... Olv @ajboekestijn, die vast op tong moet bijten om niet mee te doen!

avatar

Marietje Schaake vr 16 nov 2012, 15:37

@WillemDudok ja, gelukkig maar! Maar t verbaast me niet, weerstand tegen meer efficientie :)

avatar

Judith Sargentini vr 16 nov 2012, 14:53

Als NL stopt met registreren dubbele nationaliteit dan stopt het zeuren er over dus ook. Wat niet weet wat niet deert.

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) vr 16 nov 2012, 12:46

@geime2you dat is raar. Dat is een foutje dan, want ik ben die week niet in Brussel... Excuus!

avatar

Judith Sargentini vr 16 nov 2012, 11:07

Lamy schetst dilemma nog even: VS wil dat China zich houdt aan handelsregels vr ontwikkelde landen en China wil dat niet. Ergo: Doha = dood

avatar

Judith Merkies do 15 nov 2012, 22:06

Interessante docu "@canvastv: Niet The Godfather, maar realiteit. #panoramatv over maffia tijdens crisis. ow.ly#afvalcrisis

avatar

Judith Sargentini do 15 nov 2012, 15:43

@koertdebeuf nee, dat denk ik ook niet, maar telkens vreemd dat groot nieuws zo langzaam doorsijpelt. #israelpalestina

avatar

Sophie in 't Veld (D66) do 15 nov 2012, 14:21

@JFHaveman paradox: zijn medestanders verwachten dat hij zijn opvattingen verber en ontkent. Wij niet

[1 - 50] ... [25101 - 25150] [25151 - 25200] [25201 - 25250] 25251 - 25300 [25301 - 25350] [25351 - 25400] [25401 - 25450] ... [ 35528 ] volgende >>>