Volg hier het doen en laten van twitterende Nederlandse europarlementariërs!
Geretweet door Bert-Jan Ruissen (SGP) Tue 28 Feb 2023, 10:24
cvandaagnl Tue 28 Feb 2023, 10:24
SGP-bestuur draagt @hjaruissen opnieuw voor als lijsttrekker SGP Europarlement cvandaag.nl/95055-bertjan-…
Dorien Rookmaker (OA-NI) Tue 28 Feb 2023, 10:10
@_Du_Meulen @nrc Het debat over identiteit wordt te vaak gedomineerd door generalisaties over groepen die veronderstelde gemeenschappelijke kenmerken hebben. Deze zijn vaak op vooroordelen gebaseerd. Het middel is erger dan de kwaal.
_Du_Meulen Tue 28 Feb 2023, 10:07
@RookmakerDorien @nrc Jij hebt een eigen identiteit, zoals ik en velen anderen. Hoezo is dat een hype, omdat Sanders ertegen in gaat?
Geretweet door Michiel Hoogeveen (JA21) Tue 28 Feb 2023, 09:32
JuisteAntwoord Tue 28 Feb 2023, 09:24
Het huidige asielbeleid is failliet. Onder de kabinetten Rutte is de instroom alleen maar toegenomen. Wij kunnen deze aantallen niet aan. #JA21 wil nu een #asielstop en veilige opvang in partnerlanden buiten de EU. Zo breken we ook meteen het verdienmodel van mensensmokkelaars.
Dorien Rookmaker (OA-NI) Tue 28 Feb 2023, 09:25
@rubenbrekelmans De vijandigheid kwam vooral van EU-kant. Het kwam Frankrijk en Duitsland goed uit dat een belangrijke lidstaat die de integratie tegen hield vertrok. In feite is NL weer net zover als eind 18e eeuw. Frankrijk bepaalt onze handel en Duitsland onze wandel.
Dorien Rookmaker (OA-NI) Tue 28 Feb 2023, 09:22
@Spotter_OV_Rdam Demagogie.
Geretweet door Marcel de Graaff (FvD) Tue 28 Feb 2023, 09:16
fvdemocratie Mon 27 Feb 2023, 15:50
De sancties tegen Rusland schaden alleen onszelf. Kosten voor levensonderhoud lagen in Nederland nog nooit zo hoog. Boodschappen, energie, brandstof, etc. #FVD wil stoppen met de oorlogshitserij en de zinloze sancties; we moeten ons eigen belang weer vooropstellen.
Geretweet door Lara Wolters (PvdA) Tue 28 Feb 2023, 08:08
+2.@transenv, @CATAPA_Belgica, @Green_Europe, #CulturalSurvival, and human and #IndigenousRights defenders, as part of a series of meetings with members of the EU Parliament, spoke to @larawoltersEU, Rapporteur of the Corporate Sustainability Due Diligence (CSDD) file.
1/2
Sophie in 't Veld (D66) Tue 28 Feb 2023, 07:58
The most incredible crime story, fraudsters without any scruples, with ties to Russia ….and to the spyware industry
Dan McCrum Mon 27 Feb 2023, 15:28
Good morning America, the New Yorker has one hell of a tale for you today newyorker.com/magazine/2023/…
Geretweet door Bert-Jan Ruissen (SGP) Tue 28 Feb 2023, 07:55
waarheidsvriend Fri 24 Feb 2023, 19:23
Wie grenzen schrapt, geeft vrijheid. Maar wie grenzen schrapt, haalt ook de bescherming weg die grenzen kunnen bieden. - Ir. H.J.A. Ruissen (SGP) over de toetreding van Kroatië tot het Schengengebied.
gereformeerdebond.nl/de-waarheidsvr…
Dorien Rookmaker (OA-NI) Tue 28 Feb 2023, 07:06
@Wissie66 Dat zullen ze niet doen. Eigen grenzen, eigen munt en eigen wetten. Dat bepaalt een land. NL is een relatief welvarende provincie van de EU. Op kisten van de mensen die er sinds 2001 niet op vooruit zijn gegaan. Relatief welvarend, nog wel.
Wissie66 Tue 28 Feb 2023, 07:02
@RookmakerDorien Nu maar niet hopen voor de Britten dat ze in de euro stappen
Sophie in 't Veld (D66) Tue 28 Feb 2023, 06:52
Textbook Trump/Orban/Netanyahu. Rechterlijke macht aan banden leggen, scheiding der machten door de schredder, rechtsbescherming van burgers bij het grofvuil. Voorsorteren op hard-rechtse coalitie.
De Standaard Tue 28 Feb 2023, 04:52
N-VA zet aanval in op ‘activistische rechters’ dlvr.it/Sk65BS
Dorien Rookmaker (OA-NI) Tue 28 Feb 2023, 06:15
De invoering van de Euro leidt tot een achterblijvende koopkracht, tot een verstoorde arbeidsmarkt, tot afnemende innovatie in het bedrijfsleven en tot een rem op de productiviteitsgroei.- aldus Wynia's Week wyniasweek.nl/de-euro-is-hee…
Dorien Rookmaker (OA-NI) Tue 28 Feb 2023, 04:25
It’s a deal! “After years of suspicion and bitterness since the Brexit referendum, Ursula von der Leyen and Rishi Sunak appeared calm, politely friendly and all grown up.”Brexit deal: Rishi Sunak says UK has ‘taken back control’ — as it happened
thetimes.co.uk/article/2e38b4…
Dorien Rookmaker (OA-NI) Tue 28 Feb 2023, 03:43
Wat is de erfenis van Rutte? Rutte is een goed debater maar helaas een slecht bestuurder. Ook na gasenquête laat premier weer het ‘Ruttelen’ horen via @nrc en gebeurt er niets. In de Tweede Kamer was hij meer op zijn plaats geweest. nrc.nl/nieuws/2023/02…
Dorien Rookmaker (OA-NI) Tue 28 Feb 2023, 03:20
‘Identiteit’ als begrip vond ik altijd al hol via @nrc Zo’n begrip als ‘identiteit’ waarvan nu zowat elk debat vergeven is, vond ik als jongere al hol en nietszeggend.’ Stephan Sanders gaat rustig en keurig tegen de identiteit-hype in. Mooie column. nrc.nl/nieuws/2023/02…
JNiesthoven Mon 27 Feb 2023, 23:11
@RookmakerDorien @NPORadio1 @Yvo55 Ik heb een vermoeden dat verzekeraars zelf best wat kunnen besparen.
Thijs Reuten (PvdA) Tue 28 Feb 2023, 02:32
Regeringsleiders: zet de condoleances nou eindelijk om in beleid dat écht levens redt. Creëer legale vluchtwegen en bied mensen in nood een veilige haven. Altijd, premier Meloni. Holle anti-migratieretoriek is zinloos en de duizenden doden absoluut niet waard. 🔚
Thijs Reuten (PvdA) Tue 28 Feb 2023, 02:32
Wie ervoor kiest om muren te bouwen en reddingsacties op zee te verbieden, accepteert daarmee het feit dat de Middellandse Zeeroute een van de dodelijkste ter wereld is - en draagt daar zelfs aan bij. europa.pvda.nl/nieuws/muren-z…
Thijs Reuten (PvdA) Tue 28 Feb 2023, 02:32
Wie ervoor kiest om muren te bouwen en reddingsacties op zee te verbieden, accepteert daarmee het feit dat de Middellandse Zeeroute een van de dodelijkste ter wereld is - en draagt daar zelfs aan bij. europa.pvda.nl/nieuws/muren-z…
Thijs Reuten (PvdA) Tue 28 Feb 2023, 02:32
De reacties van politiek leiders zijn even voorspelbaar als eenzijdig. ‘We moeten voorkomen dat deze mensen vertrekken’, aldus Meloni. Maar wie vertrekt uit een land als Afghanistan of Iran, verkiest een gevaarlijke boottocht boven oorlog of vervolging.
nos.nl/l/2465413
Thijs Reuten (PvdA) Tue 28 Feb 2023, 02:32
De reacties van politiek leiders zijn even voorspelbaar als eenzijdig. ‘We moeten voorkomen dat deze mensen vertrekken’, aldus Meloni. Maar wie vertrekt uit een land als Afghanistan of Iran, verkiest een gevaarlijke boottocht boven oorlog of vervolging.
nos.nl/l/2465413
Thijs Reuten (PvdA) Tue 28 Feb 2023, 02:32
Begin februari strandde een bootje met tien overleden mensen erin op Lampedusa. En twee weken geleden kapseisde een boot met tientallen mensen voor de kust van Libië. Zeven van hen overleefden het. nos.nl/l/2462374
Thijs Reuten (PvdA) Tue 28 Feb 2023, 02:32
Begin februari strandde een bootje met tien overleden mensen erin op Lampedusa. En twee weken geleden kapseisde een boot met tientallen mensen voor de kust van Libië. Zeven van hen overleefden het. nos.nl/l/2462374
Thijs Reuten (PvdA) Tue 28 Feb 2023, 02:32
Volgens het Missing Migrants Project van de VN zijn 26.085 migranten overleden in de Middellandse Zee sinds 2014. Meestal halen ze het nieuws niet eens. missingmigrants.iom.int/region/mediter…
Thijs Reuten (PvdA) Tue 28 Feb 2023, 02:32
Volgens het Missing Migrants Project van de VN zijn 26.085 migranten overleden in de Middellandse Zee sinds 2014. Meestal halen ze het nieuws niet eens. missingmigrants.iom.int/region/mediter…
Thijs Reuten (PvdA) Tue 28 Feb 2023, 02:32
RT @thijsreuten: 🧵 Al zeker 62 doden, waaronder 12 kinderen. De angst is groot dat afgelopen weekend meer dan 100 mensen verdronken zijn vo…
Thijs Reuten (PvdA) Tue 28 Feb 2023, 02:32
🧵 Al zeker 62 doden, waaronder 12 kinderen. De angst is groot dat afgelopen weekend meer dan 100 mensen verdronken zijn voor de Italiaanse kust. Afghanen, Pakistanen, Somaliërs, Syriërs, Irakezen, Iraniërs. Een verschrikkelijk drama.
demorgen.be/nieuws/vrees-v…
Thijs Reuten (PvdA) Mon 27 Feb 2023, 23:49
+1War is peace, dictatorship is democracy, and the loser ‘wins’ elections in Lukashenka’s Belarus.
Appalling this dictatorship now wants to jail @Tsihanouskaya and @PavelLatushka for 19 years. For bravely leading freedom.
They have my full solidarity. Belarus WILL be free. ⚪🔴⚪
Geretweet door Mohammed Chahim (PvdA) Mon 27 Feb 2023, 23:32
attjekuiken Mon 27 Feb 2023, 08:59
Kabinet trekt zich het lot van longcovid patiënten nauwelijks aan, zo lijkt het, als je kijkt naar de strijd om vergoedingen, bescherming en onderzoek. Niets wordt goed geregeld. Terwijl veel patiënten radeloos zijn. Niet te begrijpen.
Marcel de Graaff (FvD) Mon 27 Feb 2023, 22:06
#ClimateCrisis does not exist. It is a hoax.
The Energy Report Tue 21 Feb 2023, 15:40
Climate justice is non-negotiable. The #fossilfuel industry must be held accountable for its contribution to the climate crisis and pay for the #LossAndDamages caused to vulnerable communities. A global climate damages fund is the fairest way to put #ClimateJustice into practice.
Sophie in 't Veld (D66) Mon 27 Feb 2023, 21:03
+3Detailed reply 👇 by @EU_Commission @dreynders @YlvaJohansson to EP questions on #GoldenPassports #GoldenVisa. EC states unambiguously: Golden Pasports are illegal. Re Golden Visa: EC will not propose dedicated law, but considers existing&forthcoming laws are sufficient. Tbc.
Geretweet door Jeroen Lenaers (CDA) Mon 27 Feb 2023, 20:38
Na de scheepsramp voor de Italiaanse kust, waarbij zeker 62 #migranten zijn verdronken, wijst Italië naar Europa. Wat kan Europa doen om de illegale #mensensmokkel te stoppen? We bespreken het met @jeroen_lenaers en rechtsgeleerde @AfshinEllian1. #Op1 #WNL
Geretweet door Mohammed Chahim (PvdA) Mon 27 Feb 2023, 20:15
olofvdgaag Mon 27 Feb 2023, 17:05
Extra uitstoot SUVs groeit harder dan CO2-besparing door nieuwe elektrische auto's
Agnes Jongerius (PvdA) Mon 27 Feb 2023, 19:47
We kunnen alleen publiek geld investeren daar, waar fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden gelden. Waar mensen fatsoenlijk betaald krijgen. Publiek geld kan niet gaan naar het creëren van flexbaantjes waarin mensen uitgebuit worden.
Mijn bijdrage voor @VNONCW
vno-ncw.nl/news-europa/ag…
Geretweet door Peter van Dalen (CU) Mon 27 Feb 2023, 19:44
Eurofractie Mon 27 Feb 2023, 19:16
De Eurofractie van de ChristenUnie, met Europarlementariër @petervdalen, was vorige week in #Israël en de #Palestijnse gebieden.
De komende dagen besteden we in meerdere blogs aandacht aan onze ontmoetingen aldaar. Lees ons eerste verhaal via deze link:
petervandalen.eu/blog/2023/02/2…
Geretweet door Rob Roos (JA21) Mon 27 Feb 2023, 19:25
Rob Roos (JA21) Mon 27 Feb 2023, 13:06
Door een energietransitie te ondersteunen met biomassa waardoor complete bossen worden verbrand, zgn om de planeet te redden.
Door een energietransitie te ondersteunen met windturbines waardoor de Noordzee één groot industrieterrein wordt.
Dát is de echte ‘natuurkeuze’ van @D66
Thijs Reuten (PvdA) Mon 27 Feb 2023, 18:53
There’s a Brexit deal. Another one. This must be the decisive breakthrough we need.
Three steps needed:
👉 Boris Johnson’s hardline Brexiteers to stop their cynical political games
👉 the UK to drop the NI Protocol Bill
👉 the DUP to return to Stormont socialistsanddemocrats.eu/newsroom/sds-n…
Geretweet door Marcel de Graaff (FvD) Mon 27 Feb 2023, 18:39
goddeketal Mon 27 Feb 2023, 13:13
Now that I'm jobless and @elonmusk doesn't silence critical voices, I can finally post without self-censorship.
I'm convinced that there are only 2 genders, man-made climate change is a scam, 🇺🇦 and NATO initiated the war, and virology is pseudoscience.
Follow at your own risk!
Toine Manders (CDA) Mon 27 Feb 2023, 18:20
+1Succesvolle mini seminar over #consumentenrechten⚖️ en #pensioenen💰 achter de rug! Dank aan @LawPension en @EU_Commission
Geretweet door Anja Hazekamp (PvdD) Mon 27 Feb 2023, 18:20
RuudvdVelden010 Mon 27 Feb 2023, 17:19
Geen bijen 🐝 geen voedsel.
Je kunt nu nog kiezen.
@PartijvdDieren
Malik Azmani (VVD) Mon 27 Feb 2023, 18:09
Welkom Eric! Onze nieuwe partijvoorzitter @EricWetzels is in Brussel. Samen kunnen we het VVD-geluid nog beter laten horen in Europa.
Bedankt voor de goede gesprekken (en de gezelligheid natuurlijk. 😉) Ik kijk er naar uit om samen verder aan de partij te werken!
Geretweet door Lara Wolters (PvdA) Mon 27 Feb 2023, 17:32
pvdaeuropa Mon 27 Feb 2023, 13:50
Slavernij, corruptie, landroof, ... Bedrijven nemen het niet altijd nauw met de bescherming van mens en milieu.
@larawoltersEU praat met @FTM_nl over haar Europese uitbuitingswet die bedrijven verplicht om verantwoord te ondernemen. En over de grote #lobby die de wet aantrekt.
Tineke Strik (GroenLinks) Mon 27 Feb 2023, 17:22
Great to see this #WalkoutIRI at the @UN_HRC when #Iran’s foreign minister started his speech. To stop Iran’s repression, we need more unity, consistency and effective sanctions.
Jason Brodsky Mon 27 Feb 2023, 15:15
Glad to see there was a #WalkoutIRI today in solidarity with the Iranian people as #Iran’s regime’s foreign minister addressed @UN_HRC. Thank you to the representatives who participated.
Geretweet door Dorien Rookmaker (OA-NI) Mon 27 Feb 2023, 16:47
GuntherSchnabl Mon 27 Feb 2023, 16:38
Finanzminister Lindner schlägt AlarmDeutschland in der Zins-Falle!
Kosten haben sich verzehnfacht
„, von rund 4 Milliarden Euro 2021 auf rund 40 Milliarden Euro 2023.
bild.de/politik/inland…
dewitmarjolein Mon 27 Feb 2023, 16:33
@MChahim En als er ooit andere oplossingen komen is het relatief eenvoudig om ze weg te halen en is het landschap niet ingrijpend, niet onherstelbaar veranderd.
Mohammed Chahim (PvdA) Mon 27 Feb 2023, 16:30
@WeinigPretentie De Factcheck is van 2021. In Eemshaven is ondertussen consortium DECOM North Sea opgericht waar ze de bladen kunnen recyclen.
Bij nieuwe windturbines is het trouwens ook zo dat ze 100% recyclebaar worden. Dat wordt de nieuwe norm.
agro-chemie.nl/nieuws/nieuw-c…
WeinigPretentie Mon 27 Feb 2023, 16:01
@MChahim Ik lees een fact check die u tegenspreekt. Windmolenbladen zijn niet recyclebaar, tenminste niet op een economisch levensvatbare wijze. knack.be/factcheck/fact…
Begrijp me goed, ik ben desondanks nog steeds sterk voorstander van windenergie.
Heeft u informatie die ik niet heb?
Geretweet door Dorien Rookmaker (OA-NI) Mon 27 Feb 2023, 16:10
H__Hahn Mon 27 Feb 2023, 11:32
JOB ALERT | Interested in migration and asylum and curious about what it's like to work at a think tank based in the heart of EU policymaking? Then join our team @epc_eu!
Deadline: March 12, 23.59 (CET)
More info and how to apply: epc.eu/en/programme-a…
Geretweet door Sophie in 't Veld (D66) Mon 27 Feb 2023, 16:01
jcoetjen Mon 27 Feb 2023, 15:35
Ich bin zutiefst erschüttert. Mehr als 100 Menschen haben vor den Küsten Italiens ihr Leben verloren. Wir brauchen endlich den europäischen Migrationspakt und damit mehr sichere, legale Wege in die EU, damit sich die Menschen nicht auf diese gefährliche Reise machen. 1/2
Dorien Rookmaker (OA-NI) Mon 27 Feb 2023, 16:00
@samgerrits Ik dacht dat je wel intelligent genoeg was om uit deze twee gegevens de juiste conclusie te trekken. Nee dus.
samgerrits Mon 27 Feb 2023, 15:58
@RookmakerDorien Heel knap Dorien. Gewoon random dingen replyen zodat je wel geïnformeerd lijkt. Man man man
Mohammed Chahim (PvdA) Mon 27 Feb 2023, 15:56
@jghendriks Inderdaad! Maar misschien denkt JA21 dat ze kerncentrales op zee kunnen bouwen? Oh nee dat zijn windmolens toch 🫠
jghendriks Mon 27 Feb 2023, 15:52
@MChahim Net of kernenergie geen schaarse ruimte in neemt
Mohammed Chahim (PvdA) Mon 27 Feb 2023, 15:55
@jghendriks Inderdaad! Maar misschien denkt JA21 dat ze kerncentrales op zee kunnen bouwen? Oh nee dat zijn windmolen toch 🫠
jghendriks Mon 27 Feb 2023, 15:52
@MChahim Net of kernenergie geen schaarse ruimte in neemt
Mohammed Chahim (PvdA) Mon 27 Feb 2023, 15:48
Fout! Juiste Antwoord: windmolens zijn 100% recyclebaar.
Fijn dat JA21 bezorgd is om circulariteit, maar dan zouden ze toch ook moeten weten dat oude kerncentrales 100% recyclen, onmogelijk is 🥸
➡️engie.com/en/activities/…
Windturbines zijn niet duurzaam. Ze zijn onbetrouwbaar, nemen schaarse ruimte in en zijn schadelijk voor natuur en volksgezondheid. Hun levensduur is kort en ze zijn niet recyclebaar. De afgedankte onderdelen worden begraven. Dit beleid moet stoppen. JA21 kiest voor #kernenergie
Sophie in 't Veld (D66) Mon 27 Feb 2023, 15:33
The European Commission has the power to decide whether a third country meets our standards for data protection.
It drafted such an ‘adequacy decision’, and the European Data Protection Board will give its opinion. Well, @moritzkoerner and I have questions 👇🏻
Paul Tang (PvdA) Mon 27 Feb 2023, 15:25
Noem Box 3 wat het is: een vermogensbelasting en ga door met status quo, aldus @CoenTeulings. Maar waarom dan geen progressieve vermogensbelasting? Met een hoger tarief voor de rijkste 0.1% en 0.01% van de Nederlanders!
nrc.nl/nieuws/2023/02…
Geretweet door Michiel Hoogeveen (JA21) Mon 27 Feb 2023, 15:21
ewmagazinenl Mon 27 Feb 2023, 15:14
'Vanuit het perspectief van regerende elite in de Randstad is de periferie heterogeen en zwak. De wil van Den Haag blijft zo onaantastbaar en wordt gedienstig uitgevoerd in alle hoeken van het land, vooral het platteland. Zo ziet bestuurlijk Den Haag het.' buff.ly/3SAOTh6