EUtweets - zoeken

Doorzoek de tweets van de parlementariërs

35528 tweets gevonden.

avatar

Marije Cornelissen do 23 mei 2013, 22:53

@roccopiers Ik dacht t ff helemaal niet. Wil nog serieus genomen worden als politicus daarna, als moeder, als mens! ;-)

avatar

Lambert van Nistelrooij do 23 mei 2013, 19:42

@IreneGCJanssen @janmengelers tekst staat nog niet digitaal: is net uitonderhandeld met de Raad. Erg positief voor R@D. Morgen per mail

avatar

Ria Oomen-Ruijten do 23 mei 2013, 18:04

En sneeuw in de #ardennen, logisch bij temperatuur van 2'C! Waren wij deze week niet bezig met energie en klimaatverandering?

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) do 23 mei 2013, 16:37

De olijfolie-saga continues. Cameron brabbelt over “tedious complexities” waarom VK niet tegen het verbod stemde. europeanvoice.com/article/2013/m…

avatar

Marije Cornelissen do 23 mei 2013, 14:40

@WimvandeCamp Je moet zeker even economiekatern NRC lezen vandaag. Zelf nog niet gezien, maar razend interessant heb ik gehoord. ;-)

in reply to avatar

WimvandeCamp do 23 mei 2013, 14:13

Op weg naar Parijs: heb 3 NL kranten te lezen en uur SMS-sen te beantwoorden. Oppassen voor post STRB dip! Morgen werkbezoek Echt/Susteren

avatar

Gerben Jan Gerbrandy do 23 mei 2013, 13:33

@Elsevierbrussel vooral teken te grote invloed landbouwlobby. Ging niet om consumentenbescherming, maar om macht grote olijfolieproducenten.

avatar

Thijs Berman do 23 mei 2013, 12:41

RT @judithineuropa: Hypocrisie van rechts: Bangladesh wordt opgeroepen ILO verdragen na te leven, maar de VS hoeft dat niet. En dat alles …

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) do 23 mei 2013, 12:37

RT @judithineuropa: Hypocrisie van rechts: Bangladesh wordt opgeroepen ILO verdragen na te leven, maar de VS hoeft dat niet. En dat alles …

avatar

Judith Sargentini do 23 mei 2013, 12:36

Hypocrisie van rechts: Bangladesh wordt opgeroepen ILO verdragen na te leven, maar de VS hoeft dat niet. En dat alles in een stemronde.

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) do 23 mei 2013, 12:34

@JoycePants Goede vraag. % ligt in ieder geval lager dan velen denken. Vaak veel broodje aap-verhalen. Ditmaal niet; en succes in verzet.

avatar

Peter van Dalen (CU) do 23 mei 2013, 12:09

Zo stemming over handelsakkoord EU-USA. EU-regels over genetische modificatie moeten via die route niet neergehaald worden

avatar

Thijs Berman do 23 mei 2013, 10:36

@BertVeenstra7 dat gerucht zag ik niet. Schatting kosten ontduiking/ontwijking in NL is 20 a 30 miljard euro p/jr, volgs S&D onderzoek

avatar

Esther de Lange (CDA) do 23 mei 2013, 10:33

Een kleinere Europese Commissie is niet alleen goedkoper, maar werkt ook nog eens beter. Jammer dat Rutte dat debat niet aanzwengelde

avatar

Marije Cornelissen do 23 mei 2013, 09:58

Ik nu bij debat in het EP over Oekraine. LGBT-rechten helaas niet enige zorg. Maandag is Minister BuZa Kozhara in Brussel. #KyivPride

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) wo 22 mei 2013, 20:10

@Tpfh Klopt; dit is nog lang niet een Bankenunie. Maar bij die toezichthouder zijn al issues rondom democratische controle

avatar

Daniël van der Stoep wo 22 mei 2013, 19:48

'Shariawijken' of het op dit moment bestaat of niet is irrelevant. Ze zullen gaan ontstaan en de overheid doet niks, helemaal niks..#schande

avatar

Marije Cornelissen wo 22 mei 2013, 18:33

Debat Bosnie: moeten we hardere sacties zetten op jarenlange totale inactiviteit van leiders op echte hervorming of niet?

avatar

Thijs Berman wo 22 mei 2013, 18:26

EU top eindigt teleurstellend weinig ambitieus over aanpak belastingontwijking. Wel BTW-fraude, niet de paradijzen waar het grote geld zit.

avatar

Marije Cornelissen wo 22 mei 2013, 17:52

Debat over Bosnie nu. Geen voortgang in een jaar. Politici vooral geinteresseerd in eigen belang, niet in dat van Bosnische burgers. Damn.

avatar

Judith Sargentini wo 22 mei 2013, 15:13

Syrische vluchtelingen zijn nog steeds niet welkom in Europa. Betalen aan UNHCR is niet genoeg. EPP duikt voor opvang Syriërs.

avatar

Daniël van der Stoep wo 22 mei 2013, 12:02

@BartNijman Hoe dan ook, antwoord krijgt hij niet, valt volgens Europese Commissie onder bescherming persoonsgegevens...

avatar

Peter van Dalen (CU) wo 22 mei 2013, 09:08

Merkel sterk in de polls. Maar als FDP kiesdrempel niet haalt, wat dan? Regering met SPD? Linkse coalitie? Spannend spiegel.de/politik/deutsc…

avatar

Lambert van Nistelrooij wo 22 mei 2013, 08:38

@rietpijnappels Moet eerst zelf het voorstel Baarles zien; heb dit ook nog niet. L

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) wo 22 mei 2013, 07:56

@sustainable2050 Hij is dan ook niet de meest groen georiënteerde Eurocommissaris...

avatar

Gerben Jan Gerbrandy wo 22 mei 2013, 00:08

Tuurlijk! Veto om 350mln bij begroting van 960mld! RT @europanu: Rutte wil niet met veto dreigen in Brussel bit.ly/17ZHHR8

avatar

Lucas Hartong di 21 mei 2013, 23:32

Rutte wil niet met veto dreigen telegraaf.nl/s/21582471 Thatcher (RIP) riep: "I want my money back!" Rutte roept: "I throw your money away!"

avatar

Wim van de Camp di 21 mei 2013, 23:19

EU moet zuinig zijn: prima. Blijf verbaasd over F Timmermans: wil niet betalen aan extra EU begroting (350milj) eerder al 600 milj retour NL

avatar

Judith Sargentini di 21 mei 2013, 21:57

En we gaan nog niet naar huis, sta in een leeg parlement de #eurowob te verdedigen.

avatar

Lambert van Nistelrooij di 21 mei 2013, 20:53

@StollmeyerEU Attent: mijn handy gaf deze mailadressen bij het typen van hun naam.; blijkbaar niet correct! Sorry

avatar

Thijs Berman di 21 mei 2013, 15:51

@peterkwint @ddjong @emileroemer zijn jullie voor EU afstemming v belastingontwijking/fraude, mooi. Had ik niet zo begrepen! Pardon.

avatar

Thijs Berman di 21 mei 2013, 15:13

@adriaanschout maar een probleem met weigerachtige parlementen los je toch niet op door over ze heen te wandelen met een EU wet?

avatar

Corien Wortmann di 21 mei 2013, 14:45

@lexhoogduin Dat is niet helemaal juist: het moet uiterlijk1 januari 2016 in Nationale wetg omgezet. Is dus uiterste datum, Raad wil2018

avatar

Sophie in 't Veld (D66) di 21 mei 2013, 12:57

@toongeenen @Sywert @thijsberman ja, dus mondiale afspraken, maar dan wel op democratische wijze. Niet #FATCA via achterdeur

avatar

Sophie in 't Veld (D66) di 21 mei 2013, 12:53

@Sywert @toongeenen @thijsberman bilateraal dus. was tot nu niet succesvol. bovendien stan we zwak tov 3e landen als bv VS

avatar

Sophie in 't Veld (D66) di 21 mei 2013, 12:38

@Sywert @toongeenen @thijsberman gaat om informatie-uitwisseling. Is allang consensus over, maar Lux en Aus blokkeerden. Nu niet meer

avatar

Sophie in 't Veld (D66) di 21 mei 2013, 12:33

@toongeenen @thijsberman is niet de begroting maar de kwijting. Over EU geld dat wordt uitgegeven door de lidstaten

avatar

Thijs Berman di 21 mei 2013, 11:42

@adriaanschout @baseickhout Oostenrijks parlement heilig? Nee, maar: gekozen, democratisch, kun je niet negeren. Zeker niet over belasting.

avatar

Sophie in 't Veld (D66) di 21 mei 2013, 10:31

@kaatje36 @MarietjeD66 nog niet gezien, maar de vragen circuleren al enige tijd.

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) di 21 mei 2013, 10:24

@MarkHoogervorst @thijsberman Ik heb het niet eens over afdrachten. Het gaat om gezamenlijk niveau. Nu daalt vennootschapsbelasing continu

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) di 21 mei 2013, 10:19

@thijsberman Open debat prima. Maar monetaire unie kan niet zonder gezamenlijk belastingbeleid. Anders blijft de rekening bij de armsten

in reply to avatar

thijsberman di 21 mei 2013, 10:12

@BasEickhout moet Oostenrijk gedwongen worden om het eigen parlement heen te gaan? Ik heb liever de weg van politieke druk en open debat.

avatar

Thijs Berman di 21 mei 2013, 10:09

@BasEickhout inkomstenbelasting raakt de interne markt niet? Lastig vol te houden. En kun je belasting opleggen zonder nationale controle?

in reply to avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) di 21 mei 2013, 10:05

@thijsberman op belastinggebied dat de interne markt raakt. Energiebelasting, vennootschapsbelasting, aanpak belastingparadijzen etc.

avatar

Marije Cornelissen di 21 mei 2013, 09:41

@groenlinks: Als jij en ik braaf belasting betalen, waarom doen grote multinationals dat dan niet? Ons actieplan: groenlinks.nl/belastingontwi…

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) di 21 mei 2013, 09:12

Veel mooie woorden over belastingontwijkingaanpak in de plenaire in EP. Maar echte stappen worden niet gezet... groenlinks.nl/belastingontwi…

avatar

Marije Cornelissen ma 20 mei 2013, 22:58

@MargueriteEfde Ook niet-allerarmsten krijgen zo tegen 23.00 honger na gemist diner en lunch. ;-)

avatar

Marije Cornelissen ma 20 mei 2013, 22:56

Stemming over voedselprogramma ging niet geheel naar wens in de commissie sociale zaken, maar binnenkort stemming met heel EP. #nieuweronde

avatar

Ria Oomen-Ruijten ma 20 mei 2013, 20:01

Moet ons toch te denken geven dat zonder #Voedselbanken in deze samenleving zoveel mensen niet kunnen overleven!

[1 - 50] ... [23301 - 23350] [23351 - 23400] [23401 - 23450] 23451 - 23500 [23501 - 23550] [23551 - 23600] [23601 - 23650] ... [ 35528 ] volgende >>>