35528 tweets gevonden.
Marietje Schaake do 23 mei 2013, 23:03
@sietzevermeulen op dit uur niet, maar warmer dan bij ons ja :)
Marije Cornelissen do 23 mei 2013, 22:53
@roccopiers Ik dacht t ff helemaal niet. Wil nog serieus genomen worden als politicus daarna, als moeder, als mens! ;-)
Lambert van Nistelrooij do 23 mei 2013, 19:42
@IreneGCJanssen @janmengelers tekst staat nog niet digitaal: is net uitonderhandeld met de Raad. Erg positief voor R@D. Morgen per mail
Ria Oomen-Ruijten do 23 mei 2013, 18:04
En sneeuw in de #ardennen, logisch bij temperatuur van 2'C! Waren wij deze week niet bezig met energie en klimaatverandering?
Bas Eickhout (GroenLinks) do 23 mei 2013, 16:37
De olijfolie-saga continues. Cameron brabbelt over “tedious complexities” waarom VK niet tegen het verbod stemde. europeanvoice.com/article/2013/m…
Marije Cornelissen do 23 mei 2013, 14:40
@WimvandeCamp Je moet zeker even economiekatern NRC lezen vandaag. Zelf nog niet gezien, maar razend interessant heb ik gehoord. ;-)
WimvandeCamp do 23 mei 2013, 14:13
Op weg naar Parijs: heb 3 NL kranten te lezen en uur SMS-sen te beantwoorden. Oppassen voor post STRB dip! Morgen werkbezoek Echt/Susteren
Gerben Jan Gerbrandy do 23 mei 2013, 13:33
@Elsevierbrussel vooral teken te grote invloed landbouwlobby. Ging niet om consumentenbescherming, maar om macht grote olijfolieproducenten.
Bas Eickhout (GroenLinks) do 23 mei 2013, 13:05
@MaartenvdWerf @joycepants Sssttt. Niet doorvertellen;-)
Thijs Berman do 23 mei 2013, 12:41
RT @judithineuropa: Hypocrisie van rechts: Bangladesh wordt opgeroepen ILO verdragen na te leven, maar de VS hoeft dat niet. En dat alles …
Bas Eickhout (GroenLinks) do 23 mei 2013, 12:37
RT @judithineuropa: Hypocrisie van rechts: Bangladesh wordt opgeroepen ILO verdragen na te leven, maar de VS hoeft dat niet. En dat alles …
Judith Sargentini do 23 mei 2013, 12:36
Hypocrisie van rechts: Bangladesh wordt opgeroepen ILO verdragen na te leven, maar de VS hoeft dat niet. En dat alles in een stemronde.
Bas Eickhout (GroenLinks) do 23 mei 2013, 12:34
@JoycePants Goede vraag. % ligt in ieder geval lager dan velen denken. Vaak veel broodje aap-verhalen. Ditmaal niet; en succes in verzet.
Peter van Dalen (CU) do 23 mei 2013, 12:09
Zo stemming over handelsakkoord EU-USA. EU-regels over genetische modificatie moeten via die route niet neergehaald worden
Thijs Berman do 23 mei 2013, 10:36
@BertVeenstra7 dat gerucht zag ik niet. Schatting kosten ontduiking/ontwijking in NL is 20 a 30 miljard euro p/jr, volgs S&D onderzoek
Esther de Lange (CDA) do 23 mei 2013, 10:33
Een kleinere Europese Commissie is niet alleen goedkoper, maar werkt ook nog eens beter. Jammer dat Rutte dat debat niet aanzwengelde
Marije Cornelissen do 23 mei 2013, 09:58
Ik nu bij debat in het EP over Oekraine. LGBT-rechten helaas niet enige zorg. Maandag is Minister BuZa Kozhara in Brussel. #KyivPride
Bas Eickhout (GroenLinks) wo 22 mei 2013, 20:10
@Tpfh Klopt; dit is nog lang niet een Bankenunie. Maar bij die toezichthouder zijn al issues rondom democratische controle
Daniël van der Stoep wo 22 mei 2013, 19:48
'Shariawijken' of het op dit moment bestaat of niet is irrelevant. Ze zullen gaan ontstaan en de overheid doet niks, helemaal niks..#schande
Marije Cornelissen wo 22 mei 2013, 18:33
Debat Bosnie: moeten we hardere sacties zetten op jarenlange totale inactiviteit van leiders op echte hervorming of niet?
Thijs Berman wo 22 mei 2013, 18:26
EU top eindigt teleurstellend weinig ambitieus over aanpak belastingontwijking. Wel BTW-fraude, niet de paradijzen waar het grote geld zit.
Marije Cornelissen wo 22 mei 2013, 17:52
Debat over Bosnie nu. Geen voortgang in een jaar. Politici vooral geinteresseerd in eigen belang, niet in dat van Bosnische burgers. Damn.
Judith Sargentini wo 22 mei 2013, 15:13
Syrische vluchtelingen zijn nog steeds niet welkom in Europa. Betalen aan UNHCR is niet genoeg. EPP duikt voor opvang Syriërs.
Daniël van der Stoep wo 22 mei 2013, 12:02
@BartNijman Hoe dan ook, antwoord krijgt hij niet, valt volgens Europese Commissie onder bescherming persoonsgegevens...
Peter van Dalen (CU) wo 22 mei 2013, 09:08
Merkel sterk in de polls. Maar als FDP kiesdrempel niet haalt, wat dan? Regering met SPD? Linkse coalitie? Spannend spiegel.de/politik/deutsc…
Lambert van Nistelrooij wo 22 mei 2013, 08:38
@rietpijnappels Moet eerst zelf het voorstel Baarles zien; heb dit ook nog niet. L
Bas Eickhout (GroenLinks) wo 22 mei 2013, 07:56
@sustainable2050 Hij is dan ook niet de meest groen georiënteerde Eurocommissaris...
Gerben Jan Gerbrandy wo 22 mei 2013, 00:08
Tuurlijk! Veto om 350mln bij begroting van 960mld! RT @europanu: Rutte wil niet met veto dreigen in Brussel bit.ly/17ZHHR8
Lucas Hartong di 21 mei 2013, 23:32
Rutte wil niet met veto dreigen telegraaf.nl/s/21582471 Thatcher (RIP) riep: "I want my money back!" Rutte roept: "I throw your money away!"
Wim van de Camp di 21 mei 2013, 23:19
EU moet zuinig zijn: prima. Blijf verbaasd over F Timmermans: wil niet betalen aan extra EU begroting (350milj) eerder al 600 milj retour NL
Judith Sargentini di 21 mei 2013, 21:57
En we gaan nog niet naar huis, sta in een leeg parlement de #eurowob te verdedigen.
Lambert van Nistelrooij di 21 mei 2013, 20:53
@StollmeyerEU Attent: mijn handy gaf deze mailadressen bij het typen van hun naam.; blijkbaar niet correct! Sorry
Thijs Berman di 21 mei 2013, 15:51
@peterkwint @ddjong @emileroemer zijn jullie voor EU afstemming v belastingontwijking/fraude, mooi. Had ik niet zo begrepen! Pardon.
Thijs Berman di 21 mei 2013, 15:13
@adriaanschout maar een probleem met weigerachtige parlementen los je toch niet op door over ze heen te wandelen met een EU wet?
Corien Wortmann di 21 mei 2013, 14:45
@lexhoogduin Dat is niet helemaal juist: het moet uiterlijk1 januari 2016 in Nationale wetg omgezet. Is dus uiterste datum, Raad wil2018
Sophie in 't Veld (D66) di 21 mei 2013, 13:01
@Sywert @toongeenen @thijsberman euh...ik raak de draad kwijt. Wat los je niet op?
Sophie in 't Veld (D66) di 21 mei 2013, 12:57
@toongeenen @Sywert @thijsberman ja, dus mondiale afspraken, maar dan wel op democratische wijze. Niet #FATCA via achterdeur
Sophie in 't Veld (D66) di 21 mei 2013, 12:53
@Sywert @toongeenen @thijsberman bilateraal dus. was tot nu niet succesvol. bovendien stan we zwak tov 3e landen als bv VS
Sophie in 't Veld (D66) di 21 mei 2013, 12:38
@Sywert @toongeenen @thijsberman gaat om informatie-uitwisseling. Is allang consensus over, maar Lux en Aus blokkeerden. Nu niet meer
Sophie in 't Veld (D66) di 21 mei 2013, 12:33
@toongeenen @thijsberman is niet de begroting maar de kwijting. Over EU geld dat wordt uitgegeven door de lidstaten
Thijs Berman di 21 mei 2013, 11:42
@adriaanschout @baseickhout Oostenrijks parlement heilig? Nee, maar: gekozen, democratisch, kun je niet negeren. Zeker niet over belasting.
Sophie in 't Veld (D66) di 21 mei 2013, 10:31
@kaatje36 @MarietjeD66 nog niet gezien, maar de vragen circuleren al enige tijd.
Bas Eickhout (GroenLinks) di 21 mei 2013, 10:24
@MarkHoogervorst @thijsberman Ik heb het niet eens over afdrachten. Het gaat om gezamenlijk niveau. Nu daalt vennootschapsbelasing continu
Bas Eickhout (GroenLinks) di 21 mei 2013, 10:19
@thijsberman Open debat prima. Maar monetaire unie kan niet zonder gezamenlijk belastingbeleid. Anders blijft de rekening bij de armsten
thijsberman di 21 mei 2013, 10:12
@BasEickhout moet Oostenrijk gedwongen worden om het eigen parlement heen te gaan? Ik heb liever de weg van politieke druk en open debat.
Thijs Berman di 21 mei 2013, 10:09
@BasEickhout inkomstenbelasting raakt de interne markt niet? Lastig vol te houden. En kun je belasting opleggen zonder nationale controle?
Bas Eickhout (GroenLinks) di 21 mei 2013, 10:05
@thijsberman op belastinggebied dat de interne markt raakt. Energiebelasting, vennootschapsbelasting, aanpak belastingparadijzen etc.
Marije Cornelissen di 21 mei 2013, 09:41
@groenlinks: Als jij en ik braaf belasting betalen, waarom doen grote multinationals dat dan niet? Ons actieplan: groenlinks.nl/belastingontwi…
Bas Eickhout (GroenLinks) di 21 mei 2013, 09:12
Veel mooie woorden over belastingontwijkingaanpak in de plenaire in EP. Maar echte stappen worden niet gezet... groenlinks.nl/belastingontwi…
Marietje Schaake ma 20 mei 2013, 23:06
@wabrandsma nog niet gevonden, zal morgen even kijken
Marije Cornelissen ma 20 mei 2013, 22:58
@MargueriteEfde Ook niet-allerarmsten krijgen zo tegen 23.00 honger na gemist diner en lunch. ;-)
Marije Cornelissen ma 20 mei 2013, 22:56
Stemming over voedselprogramma ging niet geheel naar wens in de commissie sociale zaken, maar binnenkort stemming met heel EP. #nieuweronde
Ria Oomen-Ruijten ma 20 mei 2013, 20:01
Moet ons toch te denken geven dat zonder #Voedselbanken in deze samenleving zoveel mensen niet kunnen overleven!
[1 - 50] ... [23301 - 23350] [23351 - 23400] [23401 - 23450] 23451 - 23500 [23501 - 23550] [23551 - 23600] [23601 - 23650] ... [ 35528 ] volgende >>>