EUtweets - zoeken

Doorzoek de tweets van de parlementariërs

253 tweets gevonden.

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) za 11 apr 2020, 11:33

@j_osfransen Haha. Schulden kwijtschelden komt wellicht ook weer terug ja. Maar heeft ook grote gevolgen voor betrouwbaarheid overheden op markten. Plus grote economische gevolgen voor schuldeisers, zoals onze pensioenfondsen. Eurobonds is dan echt ‘goedkoper’.

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) za 11 apr 2020, 11:27

@j_osfransen We gaan echt niet down together. Staatschuld van Italie stamt uit jaren 80/90. Is groot probleem ja. Maar als ze nu al hun geld kwijt zijn aan schulden betalen, is dat niet houdbaar. Misschien daar nu helpen om juist te voorkomen dat We allemaal gaan vallen.

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) za 11 apr 2020, 11:14

@j_osfransen Plus discussie hoe zorgen we dat verschillende schulden niet ondragelijk worden voor landen, zie Eurocrisis, gaat ook hard terugkomen. Oplossingen over schulden delen om de kosten te drukken (geen blanco check!) Gaan niet weg. Dit vraagt strategie van lange adem.

in reply to avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) za 11 apr 2020, 11:12

@j_osfransen Maar zo zwart-wit is de discussie niet. Grote schulden gaan Europese politiek komende jaren gigantisch beïnvloeden. Moet je nu bij directe nood aan liquiditeit over voorwaarden beginnen of weten dat die discussie toch komt.

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) za 11 apr 2020, 11:12

@j_osfransen Maar zo zwart-wit is de discussie niet. Grote schulden gaan Europese politiek komende jaren gigantisch beïnvloeden. Moet je nu bij directe nood aan liquiditeit over voorwaarden beginnen of weten dat die discussie toch komt.

avatar

Derk Jan Eppink vr 10 apr 2020, 12:08

@PieterOmtzigt schildert paasei. De realiteit anders. Zachte conditie voor ESM-steun, geen druk economische hervorming, NL garant voor EU fonds WW-steun. Deling schulden gaat nu door - via achterdeur en verborgen. Wens hem wel mooie dag in Twente.

avatar

Derk Jan Eppink za 4 apr 2020, 08:06

Zeer heldere column.
Voorstellen om schulden te delen in Europa zijn politiek dynamiet volkskrant.nl/ts-bc6176f6 via @volkskrant

avatar

Derk Jan Eppink do 2 apr 2020, 21:20

Prof. Dr. Kerber (Berlijn) hekelt predikers gemeenschappelijk maken schulden. Steun uit ESM vereist instemming Bundestag. Tweede Kamer gaf veto op. ESM kan 35 mrd van NL eisen. In 1 week.

Gemeinschaftshaftung: Darum würden Coronabonds nichts nützen wiwo.de/25707752.html?… #

avatar

Derk Jan Eppink di 24 mrt 2020, 09:15

Sinn treft hier de kern van wat EU wil - na missen Corona crisis. Schulden in eurozone op een grote hoop met Duitsland en Nederland fundament van de waarborg.

Topökonom Hans-Werner Sinn: „In Europa droht die Vergemeinschaftung der Schulden“ welt.de/wirtschaft/plu… via @welt

avatar

Derk Jan Eppink ma 23 dec 2019, 09:48

En wie heeft dat idee gevestigd? De ECB waarvan de heer Knot in het bestuur zit: 0% rente. En de banken in NL waarop Knot toezicht houdt.

DNB-president Klaas Knot: ‘Overal ontstaat nu het idee dat geld en schulden gratis zijn’ volkskrant.nl/ts-b174791a via @volkskrant

avatar

Diederik van der Loo ma 1 jul 2019, 20:16

@2eKamertweets @JaspervanDijkSP @bartvankent @Hilde_PM @dijkvangijs @DennisWiersma @CvanBrenk @svanweyenberg @SPnl Niels van den Berge vraagt aan @JaspervanDijkSP of hij ook wat wil doen aan die toeslagenproblemen, waardoor mensen ook in de schulden komen.

in reply to avatar

dmvanderloo ma 1 jul 2019, 20:09

@2eKamertweets @JaspervanDijkSP @bartvankent @Hilde_PM @dijkvangijs @DennisWiersma @CvanBrenk @svanweyenberg @SPnl .@svanweyenberg vind dat het minimumloon plus toeslagen voldoende moet zijn.
Tussenconclusie: D66 begrijpt niet dat we zélf het geld willen verdienen en niet afhankelijk willen zijn van toeslagen. Als je rond moet komen toeslagen nodig hebt, dan is een minimumloon geen MINIMUM.

avatar

Arjen Droog ma 13 mei 2019, 23:29

Dit is heel goed nieuws! Wel zuur voor de studenten die inmiddels 20.000 euro (of soms nog veel meer) schuld hebben opgebouwd.

Onze jongste generatie massaal aan de schulden helpen was om zoveel redenen fout; we zouden juist in die generatie moeten investeren!

citeert avatar

AD Politiek ma 13 mei 2019, 14:38

GroenLinks-leider Klaver keert zich ook tegen leenstelsel ad.nl/politiek/groen…

avatar

Kim van Sparrentak (GroenLinks) ma 13 mei 2019, 15:13

Oh, nu moeten jongeren eigenlijk werken naast hun studie, want anders krijgen ze veel te hoge schulden. Laten we ze dan #gigworkers maken voor Deliveroo etc., zonder eerlijk contract, verzekering of wat ook. @ridersunion

in reply to avatar

Kim van Sparrentak (GroenLinks) ma 13 mei 2019, 15:13

Want: Jongeren zijn echt veel te lang als makkelijke bezuiniging opgeworpen. Meer geld nodig? Oh, dan voeren we toch een leenstelsel in? #schuldenstelsel

avatar

Anne-Marie Mineur do 7 feb 2019, 11:03

“We verdrinken in de schulden. Jaarlijks plegen er zo’n 600 Franse boeren zelfmoord.” #trade4people

avatar

Peter van Dalen (CU) di 15 jan 2019, 18:19

ECB beleid is te soft geweest: private en publieke schulden zijn historisch hoog, sparen heeft geen zin, regeringsleiders in Italië en Frankrijk wilden vanwege al dat goedkope geld niet hervormen. De eurozone gaat die uitgestelde rekening nog tegenkomen! eurofractie.nl/nl/blog/201­9/0…­

avatar

Peter van Dalen (CU) wo 10 okt 2018, 19:43

Europese VVD masker valt af! Macron & Rutte gaan samen. Dus méér Europa en marche naar EU president / EU minister van financiën. Geen goed plan! EU mag soms wat meer (klimaat!) maar : géén transferunie waarbij o.a. NL bijv. Italiaanse schulden opruimt politico.eu/article/emmanu­…­

avatar

Agnes Jongerius (PvdA) wo 3 okt 2018, 17:05

Zo ziet de race naar beneden eruit: platforms steken zich diep in de schulden om concurrenten uit de markt te drukken of op te slokken. De mensen die het werk doen lopen alle risico’s
Dit vals spel moet stoppen, met #spelregels voor de #platformeconomie 🚲
hln.be/de-krant/deliv…

avatar

Peter van Dalen (CU) di 5 dec 2017, 09:50

@dirkkraakbra7 Let wel, ze komen dan buiten de eurozone! Dan hebben we er geen last meer van. En kunnen ze met gedevalueerde drachme beginnen, deel van de schulden terug te betalen. Nu zien we geen cent terug

avatar

Peter van Dalen (CU) do 15 jun 2017, 20:07

Beleid eurogroep /ECB voor Griekenland MOET òm. Schulden groeien er keihard. Dus: schuldkwijting en eigen munt @NOS

avatar

Annie Schreijer (CDA) di 2 mei 2017, 21:39

+2Tv-documentaire @wnl @NPO2 toont treffend problemen van veel melkveehouders nu: schulden, bijbaan, stoppen.

avatar

Bas Belder ma 13 feb 2017, 20:37

Eurozone niet bestand tegen toekomstige crises. Klopt, maar fin. transfer geen oplossing voor te hoge schulden en te weinig hervormingen.

avatar

Bas Belder ma 13 feb 2017, 20:34

EP-debat morgen over toekomstplannen voor eurozonebegroting: Europese Minister van Financiën / schatkist voor Europese schulden. Dwaalweg!

avatar

Bas Belder di 7 feb 2017, 07:00

Expertenbericht: IWF sieht Griechenlands Schulden als nicht tragbar an faz.net/-gqu-8uke6#GEP… via @faznet

avatar

Lambert van Nistelrooij wo 23 nov 2016, 22:50

RT @WimvandeCamp: Britten dieper in de schulden door brexit /via @NOS Het kan gewoon niet, dat #Brexit. Een harde leerschool te gaan

avatar

Wim van de Camp wo 23 nov 2016, 22:47

Britten dieper in de schulden door brexit /via @NOS Het kan gewoon niet, dat #Brexit. Een harde leerschool te gaan

avatar

Peter van Dalen (CU) di 4 okt 2016, 15:26

ECR collega Marias gaat los: Griekenland is een begraafplaats, een woestijn. 40% zit onder de armoedegrens. EU vergroot de schulden!

avatar

Peter van Dalen (CU) wo 14 sep 2016, 10:04

@ManfredWeber wil niet meer schulden maar wel dat de EU ìedereen die 18 wordt, een Interrail-kaart geeft. Hier begrijp ik iets niet

avatar

Peter van Dalen (CU) ma 4 jul 2016, 21:55

Monte dei Paschi di Siena: ramp van een bank die stijf staat van de schulden. Opdoeken, niet blijven lijmen ft.com/cms/s/0/f04102…

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) wo 8 jul 2015, 11:50

@TNieuwenhuijzen Jawel. Maar in het pakket lijkt alleen ruimte voor doorrollen schulden ergens in oktober. Maar moet nu worden afgesproken

avatar

Sophie in 't Veld (D66) ma 6 jul 2015, 07:34

@Iko_Nal Grld kan momenteel schulden niet meer aflossen. Maar steun zonder voorwaarden (v hervorming) niet erg waarschijnlijk

avatar

Dennis de Jong za 27 jun 2015, 17:10

@martinvisser @J_Dijsselbloem tjongejonge: SP wilde banken laten betalen maar stond altijd open voor doorrollen schulden

avatar

Sophie in 't Veld (D66) vr 19 jun 2015, 12:31

@EdwardButter maar de oplossing is niet nog meer schulden maken. Wel: hervormen, corruptie&belastingontwijking aanpakken

avatar

Peter van Dalen (CU) di 12 mei 2015, 07:35

Schulden van #Griekenland : mega hoog. Alleen al dit jaar torenhoge verplichting tot aflossing, meer dan 25 mrd graphics.wsj.com/greece-debt-ti…

avatar

Peter van Dalen (CU) za 4 apr 2015, 22:51

@HaraldHameleers Eens, voor hen moeten we schulden afschrijven én Grexit

avatar

Wim van de Camp zo 8 feb 2015, 13:03

#Buitenhof Indringende analyses @GeertMak en @JonathanHolslag over toekomst van EU.Griekse schulden niet kwijtschelden wel investeren aldaar

avatar

Anne-Marie Mineur ma 22 dec 2014, 11:24

Het Griekse Syriza zou de schulden afbetalen door economische groei, niet door bezuinigingen, speculeert The Guardian theguardian.com/commentisfree/…

avatar

Sophie in 't Veld (D66) wo 19 nov 2014, 11:11

@kajleers interessant criterium voor beoordeling. Het is het tegendeel van niets doen. En "geld bijdrukken" (nieuwe schulden) vind ik no go

avatar

Sophie in 't Veld (D66) di 18 nov 2014, 12:12

@edwin_koning @Gerbrandy dat klopt. Grootste deel v uitgaven is dr lidstaten. Zij bouwen nu feitelijk schulden op,laten facturen onbetaald

avatar

Esther de Lange (CDA) ma 17 nov 2014, 21:28

Groei en banen stonden centraal. Deze komen voort uit concurrentie kracht niet uit Melkert banen en nog hogere schulden. (2/2)

avatar

Sophie in 't Veld (D66) di 7 okt 2014, 10:49

@a_jongerius ....en hervorm! En #Katainen zei ook nadrukkelijk: zonder nieuwe schulden te maken. Essentieel detail

in reply to avatar

Agnes Jongerius (PvdA) di 7 okt 2014, 10:44

@SophieintVeld Zoals Katainen zegt: zoveel publiek geld als nodig, zoveel privaat geld als mogelijk. Europa moet aan 't werk: investeer!

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) di 7 okt 2014, 10:44

@adriaanschout Nee, is echt iets anders. Dit gaat over geld vrijmaken voor projecten. Eurobonds gaat over schulden delen.

avatar

Peter van Dalen (CU) di 15 jul 2014, 10:34

@JunckerEU wil flexibiliteitscriteria eurozone versterkt toepassen. Hopla, nog meer schulden dus!

avatar

Stieneke van der Graaf za 21 jun 2014, 16:10

RT @LeonMeijer_: . @arieslob is verbaasd dat #groenLinks akkoord is met plan om studenten met schulden op te zadelen #leenstelsel

avatar

Leon Meijer za 21 jun 2014, 16:09

. @arieslob is verbaasd dat #groenLinks akkoord is met plan om studenten met schulden op te zadelen #leenstelsel

avatar

Alexander Sassen van Elsloo ma 16 jun 2014, 11:06

Hocus pocus: 'IMF heroverweegt aanpak schulden' telegraaf.nl/t/22744182 via @dft

avatar

Erik Wesselius do 5 jun 2014, 11:32

RT @destadutrecht: 8 procent Utrechters heeft problematische schulden en kan slecht rondkomen. bit.ly/1kAGHZe

avatar

Matthijs Pontier do 29 mei 2014, 16:37

Bussemaker: Niet erg dat studenten diep in schulden raken door leenstelsel, want we bezuinigen nu minder op onderwijs m.fok.nl/nieuws/654068

[1 - 50] [51 - 100] 101 - 150 [151 - 200] [201 - 250] [251 - 253] volgende >>>