EUtweets - zoeken

Doorzoek de tweets van de parlementariërs

35528 tweets gevonden.

avatar

Derk Jan Eppink do 31 okt 2019, 11:36

Symbolisch interessant. Chilenen protesteren tegen hogere kosten wegens klimaatbeleid. Zoals ook in Nederland. Nu kan de VN Klimaat Conferentie, een globale bron van alarmisme, er niet plaatsvinden. Dat is goed voor het klimaat. Minder jet setting.

citeert avatar

David Rose wo 30 okt 2019, 17:57

Wonderful news for the planet! Cancelling the UN climate summit means 20,000 people will not be flying to Chile, a vast reduction in their carbon footprints. If he's still PM, Boris Johnson should make next year's Glasgow do a giant video conference! bbc.co.uk/news/world-lat…

avatar

Derk Jan Eppink wo 30 okt 2019, 12:53

@ZihniOzdil Ik ben het met je eens dat ik het woord pantoffel generaal niet had moeten gebruiken. Het spijt me oprecht.

avatar

Esther de Lange (CDA) wo 30 okt 2019, 11:22

@EsmeeOudheusden @RobJetten Nee juist niet. Ik moet mijn bril vaker op. Iemand moet het opnemen voor de brildragers toch? 🤓💪🏻

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) wo 30 okt 2019, 08:49

Wat een pijnlijk interview. Kilo’s boter op zijn hoofd.... ‘Je kunt me voor veel verantwoordelijk houden, maar niet voor de invoering van de Pas’ trouw.nl/ts-b84f63ef via @trouw

avatar

Peter van Dalen (CU) wo 30 okt 2019, 08:30

@Martijncda @EVP_NL @IPP_FoRB Jammer, dat echt antwoord niet kwam. Is ook lastig. Eén punt noemde de Speciale Rapporteur wel in zijn reactie: regeringen die alles doen om mullah’s tevreden te houden brengen géén vrede. Heeft hij zelf ervaren: hij moest z’n land, de Maladiven, ontvluchten

avatar

Esther de Lange (CDA) wo 30 okt 2019, 08:22

Het is dus te makkelijk - om niet te zeggen incorrect - om te zeggen dat elke hobbykip geregistreerd moet worden “van Brussel”. Het is nu aan Nederland om deze uitzondering aan te vragen. #FactCheck

citeert avatar

Esther de Lange (CDA) di 29 okt 2019, 22:24

+1Klare taal van @EU_Commission op mijn vragen over hobbykippen: ook de Commissie vindt dat het “redelijk is aan inrichtingen die geen significant risico inhouden een vrijstelling van de registratieverplichting te verlenen”. #Factcheckestherdelange.nl/antwoorde­n-vra…­

avatar

Mohammed Chahim (PvdA) di 29 okt 2019, 16:26

@Paul_Ivo @Rob_Roos @thierrybaudet We zijn niet akkoord gegaan met een motie die daartoe opriep.

in reply to avatar

Mohammed Chahim (PvdA) di 29 okt 2019, 16:25

@Paul_Ivo @Rob_Roos @thierrybaudet Neemt niet weg dat wij vanuit de PvdA niet akkoord zijn gegaan met verhoging bijdrage bij debat tijdens mini plenaire in Brussel.

avatar

Mohammed Chahim (PvdA) di 29 okt 2019, 16:25

@Paul_Ivo @Rob_Roos @thierrybaudet Neemt niet weg dat wij vanuit de PvdA niet akkoord zijn gegaan met verhoging bijdrage bij debat tijdens mini plenaire in Brussel.

in reply to avatar

Mohammed Chahim (PvdA) di 29 okt 2019, 16:23

@Paul_Ivo @Rob_Roos @thierrybaudet Nederland int als jaren douanerechten voor de EU en telt de overdracht als afdracht (ongeveer €3mld). Als je onze netto bijdrage hiervoor corrigeert, dan ziet het plaatje er heel anders uit.

avatar

Samira Rafaela (D66) di 29 okt 2019, 12:30

Ten zuiden van Europa ligt een heel continent vol kansen om samen op te trekken. Die moeten we niet laten lopen, maar met open vizier pakken! Mijn opinie-artikel in @trouw vandaag. #Europa #Afrika #Trade

trouw.nl/opinie/europa-…

avatar

Esther de Lange (CDA) di 29 okt 2019, 11:37

In Den Haag vandaag: overleg met onze @cdavandaag collega’s in de Tweede Kamer. Niet alleen bijpraten over Europa, maar vooral om de lijntjes kort te houden. #TeamCDA @cdaeuropa

avatar

Esther de Lange (CDA) zo 27 okt 2019, 10:30

Maar 1 ding is duidelijk: zowel Nederland als Vlaanderen gaan verder dan de Europese wet eist. “Zorgen dat de natuur er niet op achteruit gaat (zoals geeist door de EU) is iets anders dan de uitstoot zodanig te verminderen dat de natuur er geen hinder van ondervindt” 2/2

in reply to avatar

Esther de Lange (CDA) zo 27 okt 2019, 10:24

Ook in Vlaanderen moeten 54 landbouwbedrijven stoppen en zitten er honderden op slot door een soort PAS, al zijn er ook verschillen: zo kan er oa minder (door buitenstaanders) geprocedeerd worden 1/2

avatar

Derk Jan Eppink za 26 okt 2019, 15:23

Censuur invoeren is eigenlijk niet meer nodig. Doet de vierde macht zelf al via ....... zelfregulering.

citeert avatar

Syp Wynia za 26 okt 2019, 12:58

De hoofdredacteur van De Volkskrant wil liever niet te kritisch zijn op de instanties, want dan geef je maar munitie aan mensen die nog kritischer zijn op de instanties. Goed te weten, voor ons krantenlezers.

avatar

Mohammed Chahim (PvdA) vr 25 okt 2019, 15:14

@Paul_Ivo @TheProgressives @JFLopezAguilar @BirgitSippelMEP Dat is bestaand beleid. Dit gaat dan ook niet om migratie. Dit gaat om mensenlevens redden op zee.

avatar

Annie Schreijer (CDA) vr 25 okt 2019, 12:45

+1Actievoeren mag niet voor niets zijn geweest. Hier mag het CDA nooit mee akkoord gaan!

avatar

Jeroen Lenaers (CDA) vr 25 okt 2019, 12:02

@MChahim Dus jij hebt tegen plan gestemd om mensen op zee te redden? Weinig ‘sociaal’ van je!

Niemand zegt dat je mensen in nood moet vragen om hun status. Wel dat we humanitarian corridors gebruiken voor echte vluchtelingen, en niet om oversteek van economische migranten te faciliteren.

in reply to avatar

Mohammed Chahim (PvdA) vr 25 okt 2019, 11:58

@jeroen_lenaers Nee. Waarom: hoe kun je mensen in. nood eerst vragen wat hun status is? Dat doe je nadat je ze gered hebt, toch?

avatar

Mohammed Chahim (PvdA) vr 25 okt 2019, 11:55

De resolutie ging over het redden van mensen op zee (search and rescue), niet meer niet minder! Daar heeft het CDA dus tegen gestemd. Ik zou me afvragen in hoeverre mensen (bewust) laten verdrinken in de zee onchristelijk is, ipv druk maken hoe dit te spinnen.

avatar

Esther de Lange (CDA) vr 25 okt 2019, 11:52

@jeroen_lenaers @WoutervanDis @limwierde Dit is ook een helder signaal aan alle constructieve partijen: werk samen! Nu gebeurde dat niet. Het broodnodige onderscheid tussen illegale economische migratie en vluchtelingen werd bijvoorbeeld (oa door groene en socialistische fracties) weggestemd.

in reply to avatar

Jeroen Lenaers (CDA) vr 25 okt 2019, 11:40

@WoutervanDis @limwierde @Esther_de_Lange Dat is niet helemaal waar. Het gaat hier om niet wetgevende resolutie. Het idee ervan was om de europese commissie een boodschap mee te geven, voor wanneer ze straks met echte voorstellen gaan komen. Ik ben het ermee eens dat het treurig is dat het EP niet verder kwam dan dit.

avatar

Jeroen Lenaers (CDA) vr 25 okt 2019, 11:49

Toch opvallend dat Eurosceptici vaak:

1. Geen machtige EU willen.
2. Klagen dat de EU niet machtig is.

Je zult toch een keer moeten kiezen.

citeert avatar

Roderick Veelo do 24 okt 2019, 22:06

EU-leiders zijn niet opgewassen tegen deze wereld twitter.com/trtworldnow/st­…­

avatar

Jeroen Lenaers (CDA) vr 25 okt 2019, 11:40

@WoutervanDis @limwierde @Esther_de_Lange Dat is niet helemaal waar. Het gaat hier om niet wetgevende resolutie. Het idee ervan was om de europese commissie een boodschap mee te geven, voor wanneer ze straks met echte voorstellen gaan komen. Ik ben het ermee eens dat het treurig is dat het EP niet verder kwam dan dit.

avatar

Jeroen Lenaers (CDA) vr 25 okt 2019, 11:34

@WoutervanDis @limwierde @Esther_de_Lange Dat klopt. Wij hadden ook een eigen resolutie ingediend waar door andere fracties tegen gestemd is. Dat betekent niet dat die fracties tegen het plan waren om drenkelingen op zee te redden. Voor ons bijvoorbeeld belangrijk dat Search&Rescue via de SAR autoriteiten verloopt.

avatar

Jeroen Lenaers (CDA) vr 25 okt 2019, 11:07

@limwierde @Esther_de_Lange Niemand heeft tegen een plan gestemd om drenkelingen op zee te redden. Dat is een juridische maar bovenal een morele plicht. Dat betekent echter niet dat er geen verdeeldheid is over de vraag hoe je het vluchtelingen/migratie vraagstuk in brede zin moet aanpakken op EU- niveau.

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) vr 25 okt 2019, 10:50

Europees ETS laat dit toe als vergelijkbare reducties worden bereikt met alternatieve maatregelen. Dat lijkt hier niet het geval. Ik stel meteen vragen aan de Europese Commissie: NLse overheid hielp tuinders Europese CO2-prijs te ontwijken nrc.nl/nieuws/2019/10…

avatar

Jeroen Lenaers (CDA) vr 25 okt 2019, 10:41

@GroeneveldtRudy @cdaeuropa @FD_Nieuws Landverrader, volksverrader, nazi. Gaat niet helemaal lekker met je geloof ik. Kom vooral eens op bezoek in Brussel als je erover wil praten! Altijd welkom!

avatar

Kim van Sparrentak (GroenLinks) vr 25 okt 2019, 09:30

Niet alleen in Nederland is de druk op de publieke sector enorm. Docenten in Chicago staken momenteel ook voor betere contracten. En gebruiken @lizzo ter inspiratie🔥

citeert avatar

Eric Blanc za 19 okt 2019, 00:19

This is so, so good — my favorite Chicago strike song yet. @lizzo please support the strike and share this!

avatar

Mohammed Chahim (PvdA) vr 25 okt 2019, 08:32

@Paul_Ivo Ken de zaak niet. Dank voor de tip. Moet me er wel in verdiepen.

avatar

Bert-Jan Ruissen (SGP) do 24 okt 2019, 22:04

@JMFieret @SGPnieuws @EPinNL Overgrote meerderheid van EP is voor opstarten toetredingsonderhandelinge­n.­ Toch komen die onderhandelingen er voorlopig niet. Frankrijk, Nederland en Denemarken hebben dat vorige week in de Raad namelijk tegengehouden.

avatar

Derk Jan Eppink do 24 okt 2019, 21:14

Het is volstrekte propaganda van de staatsomroep. ‘Staat Klimaat’ met 2 presentatoren zonder diepe kennis en de coalitie van groen (D66) en grootkapitaal (Shell). Alleen Gretha, het grote zinnebeeld, is er niet. Er zijn gelukkig andere zenders. Vele.

citeert avatar

Jean Wanningen do 24 okt 2019, 19:26

Klimaatdiscussie in De staat van het klimaat tvgids.nl/uitgelicht/kli… via @TVgidsnl Sinds wanneer heeft Thom Hofman verstand van het klimaat? Waarom zendt de NPO niet de steengoede klimaatdocu van @marijn_poels uit? #dtv

avatar

Tineke Strik (GroenLinks) do 24 okt 2019, 17:03

@jeroen_lenaers Dus jij wilt alleen legal pathways voor vluchtelingen, en niet voor arbeidsmigratie? Gaat nog lastig worden met vergrijzing in Europa!

in reply to avatar

Jeroen Lenaers (CDA) do 24 okt 2019, 15:58

Jammer dat de fracties van PvdA en GroenLinks dit ⬇️ amendement niet wilden steunen. Heb het ze wel vaak horen zeggen in de verkiezingsdebatten eerder dit jaar.....

avatar

Tineke Strik (GroenLinks) do 24 okt 2019, 16:39

Deprimerende dag voor mensen die niet legaal kunnen reizen. Kleine meerderheid in Parlement wees zelfs resolutie af die aandringt op effectievere reddingsoperaties op zee. hhttps://www.nu.nl/buitenl­and/6006280/39-overleden-p­ersonen-in-vrachtwagen-in-­engeland-waren-chinees.htm­l­

avatar

Jeroen Lenaers (CDA) do 24 okt 2019, 15:58

Jammer dat de fracties van PvdA en GroenLinks dit ⬇️ amendement niet wilden steunen. Heb het ze wel vaak horen zeggen in de verkiezingsdebatten eerder dit jaar.....

citeert avatar

CDA Europa do 24 okt 2019, 15:55

Sommige partijen doen niet wat ze zeggen.

👉 Zoals het onderscheid maken tussen vluchtelingen en economische migranten in migratiebeleid.

💬 "Terwijl dat wel hard nodig is om draagvlak te houden voor opvang van hen die dat écht nodig hebben" @jeroen_lenaers

avatar

Agnes Jongerius (PvdA) do 24 okt 2019, 14:09

In een beschimmelde kamer zonder daglicht breng je geen mensen onder. Beschamend!­
Arbeidsmigratie­ is niet tijdelijk, we moeten structureel voor fatsoenlijke huisvesting zorgen.

destentor.nl/noordoostpolde…

avatar

Esther de Lange (CDA) do 24 okt 2019, 13:39

Eens met Wim van de Camp. Al kan de oproep van Von der Leyen natuurlijk ook bedoeld zijn om de druk op te voeren: het VK zit helemaal niet te wachten op een Britse commissaris...

citeert avatar

Wim van de Camp do 24 okt 2019, 11:54

#Brexitisimpossible Mevr. Von der Leijen wil per 01 november een Britse Eurocommissaris. Het moet niet gekker worden.

avatar

Malik Azmani (VVD) do 24 okt 2019, 13:04

Mooi dat mijn initiatief heeft geleid tot een breed gesteunde en stevige resolutie v/h @Europarl_NL aan Turkije: het geweld in Noord-Syrië is onacceptabel & moet stoppen! De EU moet daadkrachtiger optreden. We mogen het garanderen van onze veiligheid niet overlaten aan anderen!

avatar

Bert-Jan Ruissen (SGP) do 24 okt 2019, 12:52

Net gestemd tegen opening van EU-toetredingsgesprekken met Albanië en Noord-Macedonië. Deze landen zijn nog niet klaar. Als SGP zijn we terughoudend om nog meer landen tot de EU toe te laten.

avatar

Rob Roos (JA21) wo 23 okt 2019, 20:27

De paniekzaaiers en onheilsprofeten in het #EuropeesParlement willen u doen geloven dat met klimaatverandering het einde der tijden is aangebroken. #FVD verliest de feiten niet uit het oog. Wij staan voor een realistisch en economisch verantwoord #klimaatbeleid!

avatar

Esther de Lange (CDA) wo 23 okt 2019, 16:42

Wat ons betreft draaien we in 2020 de geldkraan voor #Turkije verder dicht. We mogen Turkse agressie in het Midden-Oosten niet belonen met Europese pre-toetredingssteun.

Vandaag stemden we over het #EUbudget2020. Lees meer ⤵️ @jeroen_lenaers @cdaeuropa estherdelange.nl/cda-over-­eu-be…­

avatar

Caroline Nagtegaal (VVD) wo 23 okt 2019, 15:39

@mariekevmeurs Dag Marieke, bedankt voor uw reactie. Voor klanten moet het duidelijker worden wat wel of niet verzekerd is, dus dat kan zeker een goede aanvulling zijn! Groet, Caroline

avatar

Caroline Nagtegaal (VVD) wo 23 okt 2019, 15:38

@frankoostdam @mariekevmeurs Dag Frank, dat is een mogelijkheid. Klanten kunnen zich nu ook privaat verzekeren of bv gebruik maken van creditcard verzekeringen. Goed dat de sector hiermee bezig is, maar wil niet vanuit Brussel iets verplicht stellen. Praat hier graag verder over met een ☕️. Groet, Caroline

avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) wo 23 okt 2019, 12:55

Yes! Gehaald. 533 stemmen voor mijn veto. 67 tegen en 100 onthoudingen. Nu snel druk op Commissie om met nieuw voorstel te komen. Denk niet dat Nederland nog een keer gaat afzwakken....

citeert avatar

Bas Eickhout (GroenLinks) di 22 okt 2019, 16:28

Morgen belangrijke stemming over bescherming bijen. We willen met veto voorkomen dat EU-landen voorstel voor bescherming van bijen afzwakken: groenlinks.nl/nieuws/eickh­ou…­

avatar

Caroline Nagtegaal (VVD) di 22 okt 2019, 19:51

@mariekevmeurs Zeker niet! 😊 Juist goede nationale systemen kunnen veel narigheid weghalen, maar laten we dit dus niet Europees regelen! 🇳🇱 #nergensvoornodig

avatar

Samira Rafaela (D66) di 22 okt 2019, 19:17

@xbouwman Niet een specifiek algoritme. Ik vind dat inzichtelijk moet worden hoe de keuze wordt gemaakt tussen maatschappelijk belang (of zelfs dreiging) en winst. Daar liggen grote en vooral moeilijke morele vragen, waar we ons uiterste best voor moeten doen om antwoorden op te vinden.

avatar

Tom Berendsen (CDA) di 22 okt 2019, 15:12

Ondernemers en inwoners in de EU mogen niet de dupe worden van de chaos die Britse politici veroorzaken. Daarom vandaag concrete maatregelen aangenomen in @EPinNL in geval no-deal Brexit.

avatar

Peter van Dalen (CU) di 22 okt 2019, 15:11

De USA en ⁦⁦⁦@realDonaldTrump⁩ laten Koerden en christenen barsten in Noord-Syrië. En de EU ⁦@eu_eeas⁩ en de Lidstaten
? Komen niet verder dan tranentrekkende verklaringen en ambassadeurs op het matje roepen: penny and pound foolish!! vrt.be/vrtnws/nl/2019…

avatar

Annie Schreijer (CDA) di 22 okt 2019, 00:16

Zonder noodwet kom je er niet! Vanavond vanuit het Europees Parlement in Straatsburg bij RTV Oost live in de uitzending over de stikstof-problematiek gesproken. rtvoost.nl/radio/programm…

avatar

Esther de Lange (CDA) ma 21 okt 2019, 15:41

Stand van zaken omtrent wetsvoorstel einde tijdsomschakeling ⬇️ - zoals al eerder gezegd: het huidige stelsel is zo slecht nog niet

citeert avatar

Stefan Leifert ma 21 okt 2019, 15:21

Wie geht´s eigentlich dem Ende der Zeitumstellung? ⏰
- Nicht gut, das Verfahren ist zum Erliegen gekommen
- Die EU-Staaten konnten sich noch auf kein gemeinsames Vorgehen einigen
- Vorschlag für Abschaffung 2021 fand keine Mehrheit
- Vorhaben könnte auch noch komplett scheitern

avatar

Peter van Dalen (CU) ma 21 okt 2019, 10:55

Vanavond debat in Europees Parlement over toenemend antisemitisme. De Europese Unie mag niet berusten in dit kwaad! Teken ook stop-antisemitisme.nl

avatar

Derk Jan Eppink ma 21 okt 2019, 07:13

Daar heeft de Clinton clan niet van terug.

citeert avatar

Tulsi Gabbard zo 20 okt 2019, 20:37

Hillary & her gang of rich, powerful elite are going after me to send a msg to YOU: “Shut up, toe the line, or be destroyed.” But we, the people, will NOT be silenced. Join me in taking our Democratic Party back & leading a govt of, by & for the people! tulsi.to/take-it-back

avatar

Sophie in 't Veld (D66) za 19 okt 2019, 22:11

@johanneke150 @MaartenTrietsch Niet voor lidstaten. Voor regeringen en politieke partijen. Maar meerderheden zijn niet voor eeuwig

[1 - 50] ... [7301 - 7350] [7351 - 7400] [7401 - 7450] 7451 - 7500 [7501 - 7550] [7551 - 7600] [7601 - 7650] ... [ 35528 ] volgende >>>