35528 tweets gevonden.
Sophie in 't Veld (D66) zo 5 apr 2020, 13:46
Luister naar advies van deskundigen, en investeer in vertrouwen in Europa. Vertrouwen in munt en economie komen niet alleen uit een rekenmachientje, maar hangen af van de bestuurlijke stabiliteit van Europa. Lees mijn blog 👇over fonds&bonds medium.com/@SophieintVeld…
Paul Tang (PvdA) zo 5 apr 2020, 12:22
@Paulslettenhaar @RPlasterk Heel belangrijk! Italië is om die reden niet failliet. Per saldo heeft het land geen netto buitenlandse schuld. Heffing op Italiaanse vermogens ligt voor de hand
Paul Tang (PvdA) zo 5 apr 2020, 12:20
@arthur_riel @IratxeGarper Drees is een staatsman, zonder meer, maar het is tegelijkertijd toch niet te veel gezegd dat Beyen met het Verdrag van Rome en de EEG een sprong in de juiste richting heeft gedaan?
Mohammed Chahim (PvdA) za 4 apr 2020, 19:42
@jeanneschriks @HelmondHeel @HelmondSport Haha daar woon ik niet :-(
Derk Jan Eppink za 4 apr 2020, 15:15
Goede vraag. Als Nederland de keuze krijgt tussen de schuldenunie met Zuid Europa of een eigen munt (de gulden) moet de bevolking beslissen. Niet nationale elites. Zweden liet zien dat de bevolking veel slimmer is dan de besluitvormers. Zij zei nee tegen de euro. In referendum.
Ronald Plasterk za 4 apr 2020, 10:59
Goed verhaal @WBHoekstra. Maar stel dat eurofielen gelijk hebben, dat je moet kiezen tussen schuldenunie met grieken, fransen en italianen, waarin iedereen voor elkaar garant staat, of eigen munt zoals de skandinaven, britten en tsjechen? Wat doet Nl?
volkskrant.nl/nieuws-achterg…
Jan Huitema (VVD) za 4 apr 2020, 13:50
Dit is niet alleen een mooie actie van Ali B maar vooral ook van onze sierteeltbedrijven 🌷🌷. Deze sector wordt momenteel heel hard geraakt door de #COVID19 crisis. Wat een toppers dat ze in zware tijden nog steeds oog hebben voor de ander 👍
De Telegraaf za 4 apr 2020, 11:20
Eenzame ouderen worden de komende paasdagen niet vergeten. Nu zij door de coronacrisis noodgedwongen vaker alleen zijn, slaat rapper Ali B de handen ineen met de sierteelt. telegraaf.nl/nieuws/8110464…
Bas Eickhout (GroenLinks) za 4 apr 2020, 09:08
‘Noord tegen zuid’ gaat in de EU niet meer op: zelfs Merkel is zuidelijker nrc.nl/nieuws/2020/04…
Jan Huitema (VVD) za 4 apr 2020, 00:09
@ABoelens2a @henktoepoer @zegtteveel @ArdEshuis @carolaschouten @Schiphol @JacoGeurts Kop op, stel je niet zo aan Boelens. Je hebt mijn nr, bel me dan gewoon.
Rob Roos (JA21) vr 3 apr 2020, 23:00
#Macron wil wel graag de schulden met ons delen, maar niet de maskers. #coronabonds #SelectieveSolidariteit #EU irishtimes.com/news/world/eur…
Derk Jan Eppink vr 3 apr 2020, 22:47
Eens met @YoeriAlbrecht. Zwakken en ouderen helpen is het fundament van een beschaving. Duitsland heeft juist zoveel IC-bedden omdat het dat doet. Geen gedwongen dood zo van: ‘80+ moet je niet willen’.
Verleden leerde Duitsland een les die Emporkömmling Kelder nog moet leren.
Yoeri Albrecht vr 3 apr 2020, 20:28
Wat doet de particuliere mening van Kelder er toe? Het overboord willen gooien vd zwakken is kwaadaardig. Dat hij denkt dat bepaalde levens (zijn leven?) meer waard zijn dan dat van zieke, zwakke of gehandicapten is ernstig genoeg. Waarom moeten wij dat allemaal meekrijgen.
Vera Tax (PvdA) vr 3 apr 2020, 17:49
Minister @CvNieuwenhuizen reizigers moeten garant staan voor de cashflow problemen van ✈️?!
U vergeet gemakshalve dat mensen zelf een cashflow probleem hebben door de crisis!
Alle Europeanen kunnen kiezen voor voucher OF 💰 terug. Maar in 🇳🇱 niet meer. #schandalig
Moet ik een voucher accepteren voor mijn geannuleerde vlucht of heb ik recht op mijn geld terug? nrc.nl/nieuws/2020/04…
Rob Roos (JA21) vr 3 apr 2020, 16:51
Nee, het zit zo: #FVD heeft altijd gepleit voor een korte lockdown.
Maximaal 2 a 3 weken om exponentiële verspreiding te stoppen. Wie na 2 weken niet ziek is kan naar buiten. De zieken vervolgens isoleren (lock-in). Combineren met volop testen. Dan had het verloop beter geweest.
@Rob_Roos Dhr Baudet beweert anders..
Derk Jan Eppink vr 3 apr 2020, 12:45
Hier heeft @FranckenTheo toch een punt. Zie de Sorbonne rede van de heer Macron op 26/09/2017. Alles wat nu in Corona mand opduikt heeft hij al voorgesteld. Eurobonds en EU WW-fonds. Mutualisering. Berlijn wilde niet. Nu druk vanuit heel Zuid-Europa. Op D en NL. Corona!
Theo Francken MP vr 3 apr 2020, 10:51
@rolfalter Ze proberen dingen die al lang op tafel liggen door te duwen met de tijdelijke crisissaus erbovenop. Abject? Nonsens? We zullen zien.
Sophie in 't Veld (D66) vr 3 apr 2020, 10:44
De technologie die momenteel onze sociale isolatie verlicht, moet veilig zijn. Dat moet afgedwongen worden, net zoals de veiligheid van andere producten die we gebruiken. Niet met een klantenservice, maar met handhaving.
link.medium.com/NDi13jvzn5
Derk Jan Eppink vr 3 apr 2020, 08:53
En animo voor de euro wordt er ook niet groter op. Als EU en Parijs blijven duwen voor Eurobonds komen er landen op het idee de eurozone te verlaten. Plan-B.
Theo Francken MP vr 3 apr 2020, 07:37
EU elite misbruikt crisis om haar eigen agenda door te duwen. Eurobonds, EU werkloosheidsrichtlijn, MFK... over de crisis zelf hoor je ze amper.
Italië stapt er intussen bijna uit, Rome lijkt dichter bij Moskou dan bij Brussel. Britten zijn al weg.
Hoe lang gaat dit nog duren?
Agnes Jongerius (PvdA) do 2 apr 2020, 21:29
Niet eens betaald krijgen voor werk dat je al gedaan hebt en dan ook ontslagen worden doordat de fabriek niet draait omdat alle orders gecanceld worden.
Lees hier meer over de duistere zijde van de belofte van menig kledingmerk om maskers te maken 👇
Clean Clothes do 2 apr 2020, 19:01
"When ... CEOs of fashion firms promise to make masks, they don’t mean that they will be personally making the masks. They mean that the ... garment workers they employ in factories where they contract apparel production will be taking on this new task." truthout.org/articles/as-fa…
Jeroen Lenaers (CDA) do 2 apr 2020, 19:32
Dank voor het respect, heer @djeppink (wederzijds, vanzelfsprekend) en het vragen naar mijn gemoedstoestand. Die is naar omstandigheden goed.
Verder doe ik echt mijn best de rest vd tweet te begrijpen, maar valt niet mee om helder te krijgen welk punt u nu eigenlijk wil maken!
Derk Jan Eppink do 2 apr 2020, 19:24
Heer @jeroen_lenaers - die ik zeer respecteer - is kennelijk ontgaan dat de Hongaarse leider Orban de macht greep. Parlement Hongarije kan toch niet vergaderen; Corona. Hij regeert per decreet. Putinesk!
Orban’s Fidesz is zusterpartij CDA in EP. Hallo Jeroen, gaat het nog?
Derk Jan Eppink do 2 apr 2020, 19:24
Heer @jeroen_lenaers - die ik zeer respecteer - is kennelijk ontgaan dat de Hongaarse leider Orban de macht greep. Parlement Hongarije kan toch niet vergaderen; Corona. Hij regeert per decreet. Putinesk!
Orban’s Fidesz is zusterpartij CDA in EP. Hallo Jeroen, gaat het nog?
Jeroen Lenaers (CDA) do 2 apr 2020, 10:18
Europees Hof: Hongarije, Polen & Tsjechië in overtreding door niet implementeren wetgeving rondom herverdeling asielzoekers.
Terechte uitspraak. De EU is geen à la carte menu waarin ieder land zelf kiest welke regels ze wel of niet implementeren.
Agnes Jongerius (PvdA) do 2 apr 2020, 18:46
@RF_HFC @EU_Commission Weet ik niet precies. Met de voorstellen vanuit de Europese Commissie probeert men andere landen dit Dk DU, NL, BE, AU voorbeeld te laten volgen.
Bert-Jan Ruissen (SGP) do 2 apr 2020, 16:03
Juist één van de landen met de succesvolste #corona-aanpak (Taiwan) is niet welkom bij de wereldgezondheidsorganisatie @WHO. Het land stuit op een boycot door China. Dat is riskant en moet afgelopen zijn. Mijn oproep vandaag in Reformatorisch Dagblad @refdag:
RD Opinie do 2 apr 2020, 12:01
Stop met boycotten van Taiwan bij WHO dlvr.it/RT1tgQ
Mohammed Chahim (PvdA) do 2 apr 2020, 13:12
Klopt, maar komt vooral omdat NL die EU richtlijn veel strenger heeft geïmplementeerd want in andere lidstaten kan zo’n test wel! Is niet de 1e keer dat NL richtlijnen strenger implementeert: denk aan strengere inkomensgrenzen sociale huurwoningen.
Ronald Plasterk do 2 apr 2020, 11:24
Mensen in Amerika zullen eerder toegang tot coronavaccin hebben, doordat EU regels over genetisch gemodificeerde gewassen ook voor geneesmiddelen gelden. Het betekent ook dat Nederland/Europa nodeloos kansen mist qua ontwikkeling. Belangrijk om hier iets aan te doen.
Sophie in 't Veld (D66) do 2 apr 2020, 12:08
@dicknieuwenhuis @EU_Commission @vonderleyen Misschien tijd om te erkennen dat het intergouvernementele Europa niet meer werkt. Helemaal niet. Tijd voor transformatie.
Jeroen Lenaers (CDA) do 2 apr 2020, 11:31
@trouwschmidt Gaat niet heel soepeltjes nee. Oefening baart kunst, ongetwijfeld!
Jeroen Lenaers (CDA) do 2 apr 2020, 11:22
Volgens deze FVD-donateur heeft de EU geen wetgevende bevoegdheden en zijn uitspraken van het Hof niet bindend.
En ik maar denken dat het een soort van superstaat was 😳😳
El Cid 🇮🇱🇳🇱 do 2 apr 2020, 10:57
@jeroen_lenaers De EU heeft geen wetgevende bevoegdheden. Genoemde landen zijn op geen enkele manier gebonden om aan de oproep van het Europese Hof gevolg te geven. Zoals zo vaak wordt er een veel te grote broek aangetrokken.
Jeroen Lenaers (CDA) do 2 apr 2020, 10:18
Europees Hof: Hongarije, Polen & Tsjechië in overtreding door niet implementeren wetgeving rondom herverdeling asielzoekers.
Terechte uitspraak. De EU is geen à la carte menu waarin ieder land zelf kiest welke regels ze wel of niet implementeren.
Tomasz Bielecki do 2 apr 2020, 09:58
TSUE: Polska, Czechy, Węgry złamały prawo UE, sabotując rozdzielnik uchodźców (na lata 2015-17).
Bert-Jan Ruissen (SGP) do 2 apr 2020, 10:07
Taiwan doneerde inmiddels 10 miljoen mondmaskers aan zwaarst getroffen EU-landen, waaronder Nederland.
Wat een mooie bijdrage. Taiwan is een voorbeeld in #corona-aanpak. Helaas mag het door boycot van China niet bij wereldgezondheidsorganisatie WHO. Dat moet anders!
Ursula von der Leyen wo 1 apr 2020, 19:14
The European Union thanks Taiwan for its donation of 5.6 million masks to help fight the #coronavirus. We really appreciate this gesture of solidarity. This global virus outbreak requires international solidarity & cooperation. Acts like this show that we are #StrongerTogether.
Dorien Rookmaker (OA-NI) wo 1 apr 2020, 10:10
@RPlasterk Dat geldt niet voor iedereen maar in zijn algemeen helaas wel.
Bert-Jan Ruissen (SGP) wo 1 apr 2020, 09:03
Het beeld klopt niet dat Nederland Zuid-Europa in het sop gaar laat koken. Via de EU gaat er al veel geld en hulp naar deze landen. Terecht zegt NL dat we niet zomaar de 410 miljard € uit noodfonds ESM beschikbaar stellen.
Fragment van mijn gesprek bij @grootnieuwsnl vanmorgen:
Esther de Lange (CDA) di 31 mrt 2020, 18:30
Leiderschap is durven toegeven waar het misging en vervolgens samen zoeken naar oplossingen die werken en breed gedragen worden. Ik waardeer deze woorden van @WBHoekstra. Dit is niet Noord tegen Zuid maar de EU tegen Corona.
Fons Lambie di 31 mrt 2020, 15:23
Nu #Hoekstra op #RTLZ over kritiek Zuid-Europa:
- "We waren te weinig empathisch, zo eerlijk moeten we zijn."
- "Beroep op solidariteit logisch."
- "Sterke EU is ook ons belang."
- "Hadden we beter naar voren moeten brengen, ook ikzelf."
Paul Tang (PvdA) di 31 mrt 2020, 17:46
@Veer1Peterde @Luuk_DC Regling prijst het ESM aan. Dat mag niet verbazen
En ook Knot en Wellink en veel economen pleiten voor budgettair beleid. Dus het idee dat de PEPP voldoende is ...
Vera Tax (PvdA) di 31 mrt 2020, 16:34
Kabinet luistert naar deskundigen en investeert miljarden in de coronacrisis NL. Wat doet het kabinet met diezelfde crisis in de EU? Luistert niet naar deskundigen; u wel?
de Volkskrant di 31 mrt 2020, 15:05
Zo'n 60 prominente economen, onder wie hoogleraren en bankiers, halen uit naar het kabinet vanwege de starre opstelling over financiële hulp aan Italië en andere Zuid-Europese landen. ‘We moeten nu onderdeel zijn de oplossing en niet voor tweespalt zorgen’ volkskrant.nl/economie/neder…
Rob Roos (JA21) di 31 mrt 2020, 14:06
Samenvatting: We weten niets!
Aantal besmettingen klopt niet want we meten niet, aantal IC-opnames klopt niet want er is geen plek meer. En aantal doden klopt ook niet, want als iemand die niet is getest door het virus komt te overlijden, komt dat niet terug in de statistieken.
De Telegraaf di 31 mrt 2020, 13:57
Het coronavirus heeft inmiddels 1039 levens geëist in Nederland. Bij het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zijn het afgelopen etmaal 175 nieuwe meldingen over sterfgevallen binnengekomen. telegraaf.nl/t/1570056424?u…
Peter van Dalen (CU) di 31 mrt 2020, 12:41
@cees_dekker Hartelijk gefeliciteerd Cees!!Die EU is zo gek nog niet..😉
Tineke Strik (GroenLinks) di 31 mrt 2020, 12:25
De Hongaarse regering mag deze crisis niet misbruiken om de democratie buitenspel te zetten. Andere EU-landen moeten nu in actie komen. Ik sprak er gistermiddag over op NPO Radio 1.
Het volledige item staat op Facebook ▶ facebook.com/TinekeStrikEur…
Bert-Jan Ruissen (SGP) di 31 mrt 2020, 11:46
Goede redenering van EU-expert @adriaanschout in @ndnl: Zuidelijke EU-landen moeten voorwaarden accepteren. Nederland is niet te hard. We zijn al grote netto-betaler aan de EU en al erg solidair.
Mee eens!
Nederlands Dagblad di 31 mrt 2020, 10:16
Spanje, Italië en Portugal vinden dat Nederland in de coronacrisis niet solidair is met de zuidelijke landen. Is de opstelling van Nederland inderdaad te hard? EU-deskundige @adriaanschout vindt van niet. buff.ly/2UP57p9
Paul Tang (PvdA) di 31 mrt 2020, 10:24
@martinvisser Deze groep hoeft niet tactisch te manoeuvreren, toch?
Nederlanders denken graag het beste jongetje of meisje van de klas te zijn. Maar je kan zien hoe de Nldse reputatie in het buitenland is
Paul Tang (PvdA) di 31 mrt 2020, 10:22
@Luuk_DC Zo nuchter klink je niet
De nuchtere analyse is dat gezamenlijke financiering van Corona-uitgaven is niet alleen een teken van solidariteit is maar ook in ons eigen belang #Nederlandhandelsland
Paul Tang (PvdA) di 31 mrt 2020, 09:54
Pijnlijk is dat de Italiaanse groep van met name burgemeesters zich niet meer wendt tot Nederland .... #coronabonds
Mustafa Marghadi ma 30 mrt 2020, 23:14
De EU-ruzie tussen Italië en NL gaat nextlevel. Een aantal prominente Italianen (economen, gouverneurs en burgemeesters) schrijft een brief in de Frankfurter Algemeine van morgen om aan de Duitsers te vragen afstand te nemen van Nederland dat “niet ethisch en solidair” is.
Bas Eickhout (GroenLinks) ma 30 mrt 2020, 19:08
@JanMuijtjens Wees gerust Jan. Dat doen we ook. Hier was ik cynisch op een slappe reactie van de Commissie. Wellicht kwam dat niet over.
Agnes Jongerius (PvdA) ma 30 mrt 2020, 17:56
Eerst moet de uitzendsector als een malle maatregelen nemen zodat deze mensen veilig kunnen werken:
- niet dicht op elkaar
- niet allemaal in hetzelfde busje
- en niet ondergebracht met velen in te krappe onderkomens
#coronanederland
Europa Nu ma 30 mrt 2020, 17:42
Brussel vraagt lidstaten seizoensarbeiders toe te laten #eu europa-nu.nl/id/vl7eneghfri…
Jeroen Lenaers (CDA) ma 30 mrt 2020, 11:57
Lijkt me niet meer dan logisch om de #brexit deadline uit te stellen in deze uitzonderlijke omstandigheden.
Iets meer tijd om te onderhandelen post-corona is voor beide partijen goed.
Jennifer Rankin ma 30 mrt 2020, 11:39
The largest group in the European parliament, the centre-right European People's Party, call on the British gov to do "the responsible thing" and extend the Brexit transition period.
Including David McAllister, the MEP leading the EP's work on the future relationship.
Derk Jan Eppink zo 29 mrt 2020, 10:38
@Profess_medical @fvdemocratie @thierrybaudet Volledig eens. Op onze uitgaven via ECR fractie scherp toezicht. Uitgaven secretariaat vergoeding nauwgezet geadministreerd en aan boekhouder voorgelegd.
Spreker in deze, Vd Stoep (PVV),
deed dat niet. Raakte met justitie in aanraking - veroordeeld wegens strafbare feiten.
Rob Roos (JA21) zo 29 mrt 2020, 09:22
Dit is de spijker op zijn kop. Naast het redden van levens, moeten we ook de #economie redden. Wie aan het werk kan, MOET aan het werk. De schade komen we anders in deze generatie niet te boven.
Straks komt mijn column uit. Die gaat precies over dit onderwerp #FVD #COVID19NL
ninja savant za 28 mrt 2020, 19:12
@KBrinkman_OLVG Er is nog een belangrijke reden om te testen: iedereen die het heeft gehad kan weer naar buiten en aan de slag. Ik heb het vermoedelijk al gehad, maar ik zit met deze maatregelen binnen te kijken. Met mij velen en dat worden er steeds meer. Deze crisis kan een stuk zachter.
Bas Eickhout (GroenLinks) za 28 mrt 2020, 11:39
@Olgadeia Waarschijnlijk niet. Is nooit zo goed in Europese solidariteit....
Lara Wolters (PvdA) za 28 mrt 2020, 11:14
@hypocratis1 @svhoorn Salaris klopt, extra's niet. Dat neemt niet weg dat er inderdaad heel veel mensen met slechtere vooruitzichten zijn, en we er alles aan moeten doen om hen snel te helpen.
Lara Wolters (PvdA) za 28 mrt 2020, 11:04
@glotzbach @svhoorn Tsja, vergeet niet dat politieke overeenstemming nodig was en je met op afstand stemmen een risico neemt. En als je wist van hoe ver we kwamen.. 👣😊
Esther de Lange (CDA) za 28 mrt 2020, 10:34
Na #COVID19 moeten we bouwen:
➡️ Niet alleen mondeling maar ook financiële waardering voor verpleegkundigen en verzorgenden
➡️ Meer medicijnen zelf produceren in Europa
➡️ Toponderzoek in Europa naar virussen moet niet verslappen in rustigere tijden
1limburg.nl/l/97139
Esther de Lange (CDA) za 28 mrt 2020, 10:05
Met repatriëringsvluchten via het Uniemechanisme zijn al 2312 mensen naar Europa gerepatrieerd, meer gepland. Dit is niet het moment voor debatten over landen versus de Unie. We moeten dit nu samen doen. Landen in de lead, EU helpt waar het kan (en mag) europa-nu.nl/id/vl7bi5jw2fy…
Samira Rafaela (D66) vr 27 mrt 2020, 16:42
@di_jelle De Verenigde Staten hebben het WTO beroepsorgaan lam gelegd door de benoemingen van arbiters te vetoën. Vanaf december vorig jaar zijn er hierdoor niet genoeg arbiters meer.
Samira Rafaela (D66) vr 27 mrt 2020, 13:51
Vandaag hebben de EU en 15 landen besloten over een mogelijkheid tot beroep bij handelsconflicten, nu dit niet meer kan binnen de WTO. Een belangrijk en krachtig signaal in tijden van crisis waarin barrières worden opgeworpen. ec.europa.eu/commission/pre…
[1 - 50] ... [6751 - 6800] [6801 - 6850] [6851 - 6900] 6901 - 6950 [6951 - 7000] [7001 - 7050] [7051 - 7100] ... [ 35528 ] volgende >>>